DOBRE SZKOLENIE W DOBREJ CENIE
KOMPENDIUM WIEDZY DLA :
KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ I PRACOWNIKÓW URZĘDÓW
ASERTYWNA KOMUNIKACJA
w praktyce urzędu
KATOWICE, 12. – 13. MAJA 2016 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w warsztatach pt. : ASERTYWNA KOMUNIKACJA W PRAKTYCE URZĘDU – które są przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie instytucją publiczną w kontekście prawidłowej komunikacji z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym urzędu oraz osób odpowiedzialnych za bezpośredni kontakt z szeroko pojętymi klientami urzędu.
Dlaczego warto wziąć udział w zajęciach :
Cele nadrzędne:
-
Rozwijanie umiejętności formułowania asertywnych komunikatów prowadzących do osiągania wyników i budowania długotrwałych relacji z klientami i współpracownikami.
-
Działanie w zgodzie ze sobą poprzez trafne nazywanie intencji i interesów urzędu oraz rozumienie drugiej strony, pozwalające oddzielić klienta od problemu.
-
Reagowanie na nie konstruktywną presję, agresję i manipulację poprzez jasne stawianie granic i dbałość o wizerunek urzędu.
Cele szczegółowe:
Uczestnicy rozszerzą swoją wiedzę poprzez:
-
Poznanie definicji asertywności, uległości i agresji oraz korzyści i zagrożeń, jakie każda z nich niesie dla pracowników oraz klientów i urzędu.
-
Pogłębienie wiedzy z zakresu technik asertywnej komunikacji: jasnego wyrażania swoich potrzeb/ próśb, asertywnej odmowy, modeli wypowiadania krytyki i pochwał,
-
Zapoznanie się z metodami radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w obsłudze klienta i zapobieganie ich eskalacji: sekwencja stawiania granic, reagowanie na atak, krytykę i manipulację, mówienie o swoich odczuciach.
(realny przyrost wiedzy będzie mierzony testem wiedzy na zasadzie przeprowadzenia pre- i post-testu)
Uczestnicy rozwiną swoje umiejętności poprzez:
-
Umiejętne odmawianie (w zgodzie z sobą) bez poczucia winy z jednoczesnym okazaniem szacunku drugiej stronie oraz zaproponowaniem alternatywnych rozwiązań.
-
Korzystanie z umiejętności stawiania granic jako narzędzia służącego obronie swoich praw oraz egzekwowaniu zobowiązań od drugiej strony, co służy wzmacnianiu jasnych zasad prowadzenia rozmów i współpracy.
-
Umiejętne diagnozowanie sytuacji konfliktowych i zapobieganie ich eskalacji poprzez udzielanie konstruktywnej krytyki, asertywnego wyrażania próśb.
Uczestnicy udoskonalą swoje postawy poprzez:
-
Uświadomienie sobie osobistych barier i podjęcie decyzji do ich przezwyciężenia, co pozwoli wziąć odpowiedzialność za własne zachowania.
-
Zwiększenie pewności siebie w zakresie podejmowanych działań i decyzji, co przełoży się na zaangażowanie i wzrost efektywności pracy.
-
Okazywanie szacunku klientom urzędu i współpracownikom, co wpłynie korzystnie na atmosferę pracy i budowanie pozytywnego wizerunku urzędu w oczach klientów.
Podejście realizacyjne:
Asertywność jest zagadnieniem potocznie rozumianym jako postawa, w której za wszelką cenę dąży się do realizacji własnych celów, która łączy się z nonszalancją, a nawet agresją. Dlatego też, zanim uczestnicy zostaną zaproszeni do trenowania poszczególnych technik, będą zapoznani ich z teorią, która jasno pokazuje, że asertywność to dbałość o prawa obu stron, zgodnie z założeniem: „Ja OK. – Ty OK.”
Wykładowczyni zamodeluje również przykładowe scenki, obrazujące zastosowanie poszczególnych technik. W ten sposób uczestnicy otrzymają mocną podbudowę merytoryczną, która da im poczucie bezpieczeństwa podczas opuszczania strefy komfortu w momencie trenowania nowych reakcji na wybranych przez siebie przykładach.
W trosce o wzmocnienie transferu wiedzy i umiejętności z sali szkoleniowej do realiów codziennej pracy, każdy z uczestników zbada swoją asertywność na podstawie kwestionariusza „Mapa asertywności”, który pozwala zdiagnozować konkretny obszar do rozwoju.
Na tej podstawie uczestnik – sformułuje swój indywidualny cel. Dzięki temu przez cały czas trwania szkolenia będzie koncentrował się na swoim celu i – sukcesywnie do przekazywanej wiedzy i ćwiczonych umiejętności – doskonalił swoją asertywność w najważniejszym dla siebie aspekcie.
Metody dydaktyczne: miniwykład, dyskusja moderowana, praca w podgrupach, praca w dwójkach, burza mózgów, praca indywidualna, praca z kwestionariuszem, scenki sytuacyjne, analiza studiów przypadków zgłoszonych przez uczestników, krótkie ćwiczenia ruchowe wspierające postawę asertywną.
Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, kwestionariusze, ankiety, skrypt, test wiedzy (pre i post-test).
-
szkolenie prowadzi : MARIA GIERAŁT – trener, coach, konsultant; przeprowadziła ponad 12.000 godzin szkoleniowych dla podmiotów publicznych i prywatnych;
specjalizuje się w prowadzeniu treningów i warsztatów w zakresie: komunikacji interpersonalnej; współpracy zespołowej; wpływu języka na zachowania ludzi; perswazji językowej w zarządzaniu ludźmi; coachingu rozwojowego; efektywności osobistej (zarządzanie czasem), przemówień publicznych; Train the trainers, zarządzania ludźmi, przywództwa; obsługi klienta i wdrażaniu standardów obsługi;
jako trener i coach wyróżnia się otwartością na potrzeby rozwojowe uczestników warsztatów oraz skoncentrowaniem na osiągnięcie założonego rezultatu zajęć; dba o zaangażowanie grupy, stosując metody interaktywne, dyskusje, symulacje, techniki Action Learning, studia przypadków itp. w 100% osadzone w realności pracy uczestników szkolenia; klienci cenią ją za zaangażowanie oraz jasny i uporządkowany przekaz;
posiada następujące certyfikaty:
– Międzynarodowy Certyfikat Trenerski – BTEC Professional Certificate
– Certyfikat ukończenia Akademii Mistrzów Treningu – profesjonalna szkoła trenerów
biznesu; poziom mistrzowski (VI The European Qualifications Framework)
– Certyfikat Coacha ICF wydany przez Erickson College International.
– Certyfikat Extended DISC,
– Certyfikat Ensize,
– Transactional Analysis 101 Verification Certificate,
-
szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych , w tym większość czasu jest przeznaczona na przekazanie praktycznej wiedzy na temat, będący przedmiotem szkolenia,
-
szkolenie odbędzie się w KATOWICACH, w dniach 12. ( 10.00 – 16.00 ) – 13. ( 9.00 – 15.00 ) maja 2016 roku, w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej CENTRUM EUROPROFES KATOWICE, 40 – 095 Katowice, ul. Stawowa 10, tel. : 32 / 206 80 13 , e-mail: katowice@europrofes.pl , www.europrofes.pl, – budynek znajduje się w centrum Katowic w odległości około 100 metrów od Dworca PKP Katowice Główne ),
-
uczestnicy otrzymują materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
-
w czasie przerw, dla uczestników przewidziano drobny poczęstunek ( kawa, herbata, zimne napoje, ciasteczka ) oraz obiad,
-
koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 650 PLN + 23. proc. VAT / cena nie zawiera kosztów noclegu /
-
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia o finansowaniu udziału w szkoleniu
w całości ze środków publicznych, koszt szkolenia nie jest opodatkowany
stawką 23. proc. VAT,
-
warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest:
1. w terminie do 9. maja 2016 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem na numer : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania
faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO
S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, pozostaję do Państwa dyspozycji ( tel. : 502 / 174601, 12 / 633 23 43 ). Z przyjemnością udzielę szczegółowych informacji na temat szkolenia oraz oferty firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje .
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
Pełnomocnik
502 174 601
PROGRAM :
ASERTYWNA KOMUNIKACJA w praktyce urzędu
KATOWICE, 12. – 13. MAJA 2016 ROKU
MODUŁ |
ZAWARTOŚĆ |
METODY |
Wprowadzenie |
Efekt modułu: wzajemne poznanie się, zbudowanie atmosfery bezpieczeństwa i współpracy; ustalenie wspólnego planu działania; określenie poziomu wiedzy na etapie wyjściowym (pre-test); zdiagnozowanie obszarów do rozwoju i sformułowanie indywidualnych celów związanych z asertywnością. |
Mini prezentacja Dyskusja Praca indywidualna |
Jeśli nie asertywność, |
Efekt modułu: świadomość, czym jest asertywność oraz jakie są różnice między pozostałymi postawami. Korzyści i zagrożenia płynące z każdej z nich. Krótka refleksja, jakie postawy dominują w moim środowisku, jaką ja najczęściej przyjmuję? Postrzeganie asertywności jako postawy, która daje długofalowe korzyści. |
Miniwykład Dyskusja moderowana
Burza mózgów
Praca w podgrupach
Dyskusja – wnioski z pracy w podgrupach |
Asertywność – jak ją rozwijać? |
Efekt modułu: uświadomienie sobie, że asertywność można rozwijać; autorefleksja, stworzenie własnej listy praw i monologu wewnętrznego wzmacniającego pozytywne przekonania na swój temat. |
Dyskusja moderowana
Praca indywidualna – lista praw
Praca w dwójkach – przeformułowanie ograniczających przekonań na wspierające i wzmacniających asertywną postawę. |
Asertywna komunikacja (odmawianie, wyrażanie próśb) |
– jak zadbać o relacje w sytuacji odmowy?
Efekt modułu: poznanie technik wspierających asertywne zachowania. Ćwiczenia na realnych przykładach z pracy urzędników. |
Kwestionariusz ćwiczeniowy: komunikaty z pozycji „ja”
Miniwykład Praca w dwójkach – ćw. odmowy.
Scenki na forum – omówienie, informacje zwrotne dla ćwiczących.
Wnioski na forum |
Asertywne wyrażanie i przyjmowanie ocen, krytyki i pochwał |
Efekt modułu: poznanie technik reagowania na niepożądane zachowania klienta; umiejętność przyjmowania pozytywnych i negatywnych opinii pod naszym adresem. |
Mini wykład
Praca indywidualna – formułowanie korygującej informacji zwrotnej do klienta (omówienie na forum)
Praca w podgrupach – radzenie sobie z osobistą krytyką;
Ćwiczenie ruchowe: asertywne przyjmowanie pochwał. |
Asertywność konfliktowych |
Efekt modułu: poznanie modelu asertywnego stawiania granic z jasną informacją o możliwych sankcjach. Podkreślenie warunków koniecznych: utrzymanie konsekwencji w działaniu i dobór adekwatnych sankcji. |
Dyskusja grupowa
Ćwiczenie ruchowe: stawianie granic
Miniwykład – omówienie modelu
Praca w trójkach: Ćwiczenia w stawianiu granic na realnych przykładach uczestników
Wybrane scenki na forum i wnioski |
Zakończenie szkolenia |
|
Praca w podgrupach – zebranie wniosków na forum w postaci „Kompendium skutecznego zachowania urzędnika”
Ankieta ewaluacyjna Certyfikaty |