SZKOLENIE ON – LINE DLA :
SPECJALISTÓW DS. PROMOCJI, PUBLIC RELATIONS,
SOCIAL MEDIÓW, ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH,
REPREZENTUJĄCYCH PODMIOTY/INSTYTUCJE PUBLICZNE
Planowanie i zakup
różnego rodzaju mediów zgodnie z PZP
przez podmioty/instytucje publiczne
na potrzeby kampanii :
→ informacyjnych
→ promocyjnych
→ reklamowych
Kompendium wiedzy na temat dobrych praktyk i unikania ryzyk
przygotowane przez niezależnego eksperta
z zakresu planowania i analizy mediów
W trakcie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia m.in. :
- Miejsce i rola planowania mediów w zarządzaniu strategią informacyjną i marketingową w podmiotach/instytucjach publicznych.
- Parametry mediowe oraz ich użyteczność w procesie planowania i analiz mediów.
- Rynek mediów w Polsce.
- Rynek badań mediów w Polsce.
- Proces planowania mediów w kampaniach informacyjnych/promocyjnych/reklamowych.
- Rynek firm planujących media.
- Modele i zasady współpracy z agencją planującą media.
- Ewaluacja kampanii informacyjnych/promocyjnych/reklamowych.
- Dobre praktyki podczas procesu udzielania zamówienia publicznego na zakup kampanii informacyjnych/promocyjnych/reklamowych.
9. – 10. GRUDNIA 2024 ROKU
Szanowni Państwo,
W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje mam przyjemność zaprosić do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE na temat całokształtu problematyki dotyczącej rynku mediów w związku z :
- planowaniem,
- zakupem,
- ewaluacją,
- rozliczaniem,
kampanii informacyjnych / promocyjnych / reklamowych przez podmioty/instytucje publiczne.
Udział w zajęciach pozwoli w sposób prawidłowy przygotować się do :
wydatkowania środków na działalność informacyjną / promocyjną / reklamową podmiotów / instytucji publicznych realizowaną z wykorzystaniem różnego rodzaju mediów zgodnie z najlepszymi praktykami oraz obowiązującymi przepisami.
- szkolenie prowadzi : RAFAŁ KORSAK
Niezależny ekspert i konsultant z zakresu planowania i analizy mediów, tworzenia strategii mediowych, rynku mediów, reklamy, zarządzania marką i reklamą, trener i wykładowca z powyższych tematów.
Doświadczenie w zarządzaniu reklamą – ponad 30 lat, w prowadzeniu szkoleń – ponad 20 lat.
Założyciel i wieloletni prezes Domu Mediowego Impact Media. Wcześniej dyrektor Działu Mediów agencji reklamowej TJ Partner, szef marketingu telewizji FilmNet na Europę Centralną, szef reklamy w sieci Era GSM, specjalista d.s. reklamy w Radiu Zet.
Od ponad 20 lat prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania reklamą i planowania mediów na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej, Wyższej Szkole Promocji, Collegium Civitas oraz w Warszawskiej Szkole Reklamy.
Od ponad 15 lat zajmuje się doradztwem z zakresu planowania mediów i zarządzania reklamą. Doradza zarówno firmom komercyjnym, jak i instytucjom rządowym przy organizacji przetargów publicznych na kampanie informacyjne oraz w codziennej pracy nad budżetem promocyjnym. Do jego klientów należą między innymi: Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowy Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego, Krajowy Fundusz Kapitałowy, Urzędy Marszałkowskie, Starostwa Powiatowe i wiele innych. Doradzał również i występował w roli eksperta Ministerstwa Gospodarki w procesach przed Krajową Izbą Odwoławczą w sprawach związanych z przetargami na kampanie informacyjno – promocyjne. Główne obszary doradztwa instytucjom rządowym to: tworzenie OPZ oraz wkładu merytorycznego SIWZ (warunki uczestnictwa, kryteria oceny) do przetargów na kampanie reklamowe, tworzenie arkuszy ocen, odpowiedzi na pytania merytoryczne wykonawców, oceny ofert, koordynacja realizacji kampanii, ocena stopnia wykonania deklarowanych wskaźników.
Jest autorem pierwszego w Polsce praktycznego podręcznika planowania mediów pt „Planowanie mediów w kampaniach reklamowych”, wydanego w styczniu 2001 nakładem PWE. Jest również współautorem książki „Marketing Profesjonalny”, wydanej nakładem Market Film w roku 1999 oraz książki „Wiedza o reklamie” PWN, 2009. Ponadto jest autorem wielu publikacji w prasie fachowej.
Jest konsultantem całkowicie niezależnym, nie jest związany w jakikolwiek sposób z żadną agencją reklamową ani domem mediowym.
Współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowcy oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :
- ZAMAWIANIE KAMPANII INFORMACYJNYCH/PROMOCYJNYCH/REKLAMOWYCH PRZEZ PODMIOTY/INSTYTUCJE PUBLICZNE W RÓŻNEGO RODZAJU MEDIACH ZGODNIE Z PRAWEM ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH,
- PLANOWANIE I ZAKUP RÓŻNEGO RODZAJU MEDIÓW ZGODNIE Z PZP PRZEZ PODMIOTY / INSTYTUCJE PUBLICZNE NA POTRZEBY KAMPANII INFORMACYJNYCH / PROMOCYJNYCH / REKLAMOWYCH,
- ZAMAWIANIE KAMPANII INFORMACYJNYCH/PROMOCYJNYCH/REKLAMOWYCH ZGODNIE Z PRAWEM ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH PRZEZ PODMIOTY/INSTYTUCJE PUBLICZNE.
- SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :
- szkolenie odbędzie się w dniach 9. grudnia ( 9.00 – 16.00 ) – 10. grudnia ( 9.00 – 16.00 ) 2024 roku;
- szkolenie trwa łącznie 18 godzin lekcyjnych,
- uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
- szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej;
- uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
- uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia, oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;
- koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 950 PLN + 23. proc. VAT;
- koszt uczestniczenia jednej osoby – w przypadku udziału dwóch i więcej osób reprezentujących jedną instytucję – wynosi 850 PLN + 23. proc. VAT;
uwaga :
– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
– udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2024 roku;
- warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
1. w terminie do 3. grudnia 2024 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.
Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.
Jednocześnie, uprzejmie informuję, że rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku ,
Bolesław Budzicz
573 325 651
PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE:
Planowanie i zakup
różnego rodzaju mediów zgodnie z PZP
przez podmioty/instytucje publiczne
na potrzeby kampanii :
→ informacyjnych
→ promocyjnych
→ reklamowych
9. – 10. GRUDNIA 2024 ROKU
1. Miejsce i rola planowania mediów w zarządzaniu strategią informacyjną i marketingową w podmiotach/instytucjach publicznych.
2. Parametry mediowe oraz ich użyteczność w procesie planowania i analiz mediów :
- zasięgi, zasięgi efektywne,
- częstotliwości,
- koszty dotarcia,
- koszty budowania zasięgów,
- GRP,
- affinity index,
- współczynniki efektywności kampanii,
- współczynniki internetowe.
3. Rynek mediów w Polsce :
- sytuacja na rynku, inwestycje reklamowe,
- zmiany na rynku mediowym i w sposobie planowania kampanii po upowszechnieniu się Internetu mobilnego,
- wady i zalety prasy, radia, telewizji, outdooru, internetu i innych mediów jako nośników reklamy.
4. Rynek badań mediów w Polsce :
- PBC, ZKDP,
- Telemetria,
- PBI,
- Radio Track,
- TGI.
5. Proces planowania mediów w kampaniach informacyjnych / promocyjnych / reklamowych.
- brief mediowy, zawartość i tworzenie briefu,
- cele marketingowe, reklamowe i mediowe,
- media mix, dobór mediów do charakteru i celów kampanii,
- dobór nośników,
- optymalizacja budżetu, priorytety mediowe, optymalizacja kosztowa, podziały budżetu,
- koordynacja kampanii,
- analizy post buy,
- proces planowania kampanii – optymalizacja budżetów:
- w radiu: jak planować proces kampanii w radiu, specyfika konsumpcji radia, krzywe słuchalności, optymalizacja kosztowa,
- w prasie: proces planowania na podstawie PBC i ZKDP. Wskaźniki CDT, CCS, CPW,
- w telewizji: specyfika konsumpcji TV, krzywe oglądalności, optymalizacja kosztowa, prime Times vs off peaks, różne formy zakupu (pakietowy vs cennikowy),
- na outdoorze: wybór nośników, kreacje, współczynnik G, czy istnieją badania, ambient,
- w kinie: ekrany, filmy vs sale, rozliczanie kampanii,
- planowanie i formy reklamy internetowej :
- Różne formy reklamy internetowej – display, viral, buzz, guerilla, kontent, mobile. social, influence, Google Ads, reklama natywna, SEO, SEM,
- Wskażniki internetowe – UU, RU, Czas, liczba odsłon, CTR, CPM, CPA, CPC, CPV, CPS, Bounce Rate, Capping, Konwersja,
- Zasady planowania i briefowania na kampanie internetowe, modele rozliczeniowe (FF, CPC, CPA, CPM, CPV),
- Programatic buying,
- Google Analytics – opis narzędzia, wskaźniki.
6. Rynek firm planujących media (domy mediowe, brokerzy, agencje full service).
7. Modele i zasady współpracy z agencją planującą media, metody kontroli i oceny pracy domu mediowego, zasady rozliczeń – rabaty, rabaty agencyjne, prowizje.
8. Ewaluacja kampanii informacyjnych/promocyjnych/reklamowych.
- Wskaźniki ewaluacyjne.
- Kary za niezrealizowanie wskaźników.
9. Dobre praktyki podczas procesu udzielania zamówienia publicznego na zakup kampanii informacyjnych / promocyjnych / reklamowych.
- Formy zakupu zgodne z PZP.
- Tworzenie wkładu merytorycznego do SWZ i OPZ :
- Opis przedmiotu zamówienia – jak opisać zadanie, aby nie było wątpliwości i aby uzyskać porównywalne, zoptymalizowane oferty – podziały budżetu, timingi, formaty, priorytety mediowe, wskaźniki ewaluacyjne.
- Wymogi dotyczące doświadczenia wykonawcy i osób zaangażowanych do realizacji zadania.
- Kryteria oceny – jak stworzyć kryteria mierzalne, sprawiedliwe, jasne dla wykonawców i dające możliwość wyboru najlepszej oferty, przebieg procesu oceniania.
- Przebieg i koordynacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.