Elektroniczne zamówienia publiczne / e-Usługi, e-Zamówienia, e-Faktura /- kompendium wiedzy, Lublin, 17. maja 2018 roku

PRAKTYCZNE ASPEKTY

ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

/ e-USŁUGI, e-ZAMÓWIENIA, e-FAKTURA /

1. OMÓWIENIE PROCESU ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

W PODZIALE NA ETAPY I OBOWIĄZKI  – WYKONAWCA/ZAMAWIAJĄCY,

W TYM Z UWZGLĘDNIENIEM ETAPÓW ELEKTRONIZACJI SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

2. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

PO 18.04.2018 ROKU I 18.10.2018 ROKU

ZASADY I OBOWIĄZKI

ZAMAWIAJĄCEGO I WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA

3. e-FAKTURA – POJĘCIA, TERMINY I ZASADY REALIZACJI OBOWIĄZKU PRZYJMOWANIA ELEKTRONICZNEJ FAKTURY USTRUKTYRYZOWANEJ

4. ZASADY I SPOSÓB WYBORU KOMERCYJNEJ PLATFORMY e-USŁUG

LUBLIN, 17. MAJA 2018 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione praktyczne aspekty elektronizacji systemu zamówień publicznych oraz jej konsekwencje dla zamawiających  i wykonawców, w tym m.in. : zasady i etapy wprowadzania, zasady i terminy wprowadzenia systemu e-faktury i obowiązki wynikające z jej wprowadzenia

Uczestnicy zajęć otrzymają kompleksową wiedzę w zakresie :

  • jak prawidłowo przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia publicznego po 18.04.2018 roku i po 18.10.2018 roku z uwzględnieniem obowiązkowych dodatkowych zapisów w treści SIWZ, wynikających z wprowadzenia poszczególnych etapów elektronizacji systemu zamówienia publicznych oraz wymagań rozporządzenia w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej (…),
  • etapów wprowadzenia elektronizacji zamówień publicznych, w szczególności:

– omówienie środków komunikacji elektronicznej w zelektronizowanych zamówieniach publicznych,

– zagadnienia elektronicznego oświadczenie woli,

– podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,

– komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych,

– etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji  i terminy wprowadzenia),

– przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę za pomocą elektronicznego narzędzia ESPD – praktyczne warsztaty,

– narzędzie e-Certis, IMI,

  • omówienie przebiegu postępowania po 18.04.2018 roku i po 18.10.2018 roku – prawa i obowiązki zamawiającego, w tym:

– przygotowanie postępowania po elektronizacji,

– komunikacja elektroniczna (zasady, formy, obowiązki zamawiającego, wyłączenia jej stosowania),

– sposoby komunikacji w postępowaniach wszczętych a nie zakończonych przed 18.04.2018 roku i 18.10.2018 roku, 

  • omówienie Platformy e-Zamówienia (założenia, przyjęte rozwiązania),
  • procedura wyboru przez Zamawiającego portalu e-Usług (komercyjna platforma e-Usług a zarzuty niegospodarności – jak uniknąć nieprawidłowości),
  • dyrektywa 2014/55/UE z dnia 16.04.2014 roku w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych – omówienie form, trybów, języków i terminów wprowadzenia elektronicznej faktury ustrukturyzowanej,
  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem elektronizacji systemu zamówień publicznych (e-zamówienia) w zakresie procedury krajowej i unijnej,
  2. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów  w zakresie zamówień publicznych i sposobów ich praktycznego rozwiązania,
  3. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ po 18.04.2018 roku,
  4. Omówienie zasad wyboru komercyjnej platformy e-Usług,

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE)  ,
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez zamawiającego i wykonawcę,
  • prezentację szkoleniową.

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym  od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  2. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  3. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  4. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w LUBLINIE, w dniu 17. maja ( 10.00 – 16.00 ) 2018 roku; w sali konferencyjnej Hotelu MŁYN, przy Al. Racławickich 23 A , tel. : 81 536 70 20; ( budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny) – szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotel-mlyn.lublin.pl,
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  400,00 PLN + 23 proc. VAT
  • Uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do dnia 11. maja 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.  

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik

502 / 174601, 12 / 633 23 43 


 PROGRAM SZKOLENIA :

PRAKTYCZNE ASPEKTY

 ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

LUBLIN, 17. MAJA 2018 ROKU

I. Wprowadzenie

  • aktualny stan prawny,

II. Elektronizacja systemu zamówień publicznych

  • formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna) w świetle rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.06.2017 roku w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,
  • problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
  • podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
  • pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
  • komunikacja elektroniczna rodzaje i formy, wyłączenia,
  • komunikacja elektroniczna w toku postępowania: forma, tryb, wyjątki od jej stosowania,
  • etapy elektronizacji zamówień: I etap: od 18.04.2018 roku, II etap: od 18.10.2018 roku,
  • obowiązki i zasady prowadzenia postępowania po 18.04.2018 roku i po 18.10.2018 roku,

III. Przebieg postępowania

  • przygotowanie i prowadzenie postępowania, w tym: publikacja ogłoszeń, publikacja SIWZ, komunikacja w toku postępowania na linii Zamawiający – Wykonawcy, składanie ofert i wniosków, oświadczeń w tym JEDZ, forma złożenia oferty za pomocą Portalu e-Usług, problematyka zwrotu oferty złożonej po terminie składania ofert, otwarcie ofert przez Zamawiającego, badanie ofert, wyjaśnienie treści oferty, informacja z otwarcia ofert, ocena ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź unieważnieniu postępowania),

IV. Szczegółowe omówienie zagadnienia przygotowania oświadczenia JEDZ za pomocą narzędzia ESPD

  • ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
  • sposoby składania JEDZ po 18.04.2018 roku i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie,

V. Platforma e-Zamówienia

  • omówienie publicznej platformy e-Zamówienia (moduły, daty wprowadzenia, standardy),

VI. e-Faktura

  • Omówienie obowiązków wynikających z Dyrektywy 2014/55/UE z dnia 16.04.2014 roku w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych – terminy, obowiązki zasady, zakres przedmiotowy i podmiotowy jej obowiązywania, języki, formy odbioru elektronicznej faktury ustrukturyzowanej,

VII. Komercyjna platform e-Usług

  • Zasady i sposób wyboru komercyjnej platformy e-Usług dla Zamawiających,

VIII. Odpowiedzi na pytania słuchaczy                                                  

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *