LUTY 2023 / SPECJALISTYCZNE SZKOLENIE ON – LINE Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH / – 1. Szacowanie wartości zamówienia / 2. Udzielanie zamówień do 130 tysięcy złotych / 3. Planowanie w zamówieniach publicznych / 4. Sprawozdawczość w zamówieniach publicznych, 22. lutego 2023 roku


SZKOLENIE ON – LINE

DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH : 


1. SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA

2. UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ DO 130 TYSIĘCY ZŁOTYCH 

3. PLANOWANIE W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

4. SPRAWOZDAWCZOŚĆ W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH


22. LUTEGO 2023 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla specjalistów ds. zamówień publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów :

1. szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia oraz podstaw i metod ustalenia wartości zamówienia,

2. stosowania obowiązujących przepisów w odniesieniu do czynności związanych z prawidłową organizacją i przebiegiem procesu udzielania zamówień do 130 tys. złotych,

3. planowania w zamówieniach publicznych,

4. sposobu i zakresu sporządzania oraz przekazania rocznego sprawozdania o zamówieniach publicznych.


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE

DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH : 

1. SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA

2. UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ DO 130 TYSIĘCY ZŁOTYCH 

3. PLANOWANIE W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

4. SPRAWOZDAWCZOŚĆ W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH


22. LUTEGO 2023 ROKU


I. Omówienie aktualnego stanu prawnego.

II. Pojęcie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia:

1. Pojęcie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia;

2. Zakaz obejścia przepisów pzp;

3. Określenie wartości zamówienia w przypadku zamówień udzielanych w częściach, w tym:

  • Zasady agregowania potrzeb zakupowych zamawiającego w kontekście szacowania wartości zamówienia;
  • Możliwość podziału zamówienia na podstawie art. 30 ust. 4 pzp. 

4. Ustalanie wartości zamówienia z uwzględnieniem opcji i wznowień, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, wartość partnerstwa innowacyjnego i dialogu konkurencyjnego;

5. Wartość dynamicznego systemu zakupów, umowy ramowej i konkursu;

6. Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane;

7. Szacowanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się lub podlegające wznowieniu;

8. Terminy ustalania wartości zamówienia;

9. Zamówienia obejmujące równocześnie usługi, dostawy lub roboty budowlane.

III. Zasady udzielania zamówień publicznych do 130 tys. złotych:

1. Regulamin udzielania zamówień podprogowych, w tym jakie kwestie powinny zostać przez zamawiających określone w regulaminie, a jakie mogą;

2. Dokumentowanie udzielania zamówień podprogowych.

IV. Planowanie w zamówieniach publicznych:

1. Istota i cel procesu planowania;

2. Strategie zakupowe a planowanie zamówień publicznych;

3. Planowanie zamówień publicznych:

  • Zasady budowy planu zamówień publicznych w jednostce zamawiającego i sposoby jego realizacji;
  • Zamówienia planowane a zamówienia nieplanowane;
  • Korzyści płynące z faktu posiadania planu zamówień;

4. Plan postępowań o udzielenie zamówień:

  • Cel tworzenia oraz upubliczniania planów postępowań;
  • Miejsce i termin publikacji planu postępowań;
  • Zawartość planu postępowań;
  • Aktualizacja planu postępowań;
  • Wyłączenie obowiązku zamieszczenia planu postępowań;
  • Omówienie rozporządzenia w sprawie planu postępowań;

5. Informowanie o planowanych zamówieniach na gruncie pzp.

V. Zasady dotyczące sposobu i zakresu sporządzania i przekazania rocznego sprawozdania o zamówieniach publicznych na podstawie na podstawie pzp oraz rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2021 r. Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie zakresu informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach, jego wzoru, sposobu przekazywania oraz sposobu i trybu jego korygowania:

1. Obowiązek sprawozdawczy – uwagi ogólne;

2. Możliwość skorygowania sprawozdania.

3. Termin sporządzenia i przekazania sprawozdania,

4. Forma i sposób przekazywania sprawozdania,

5. Podmioty zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań,

6. Zakres informacji ujmowanych w sprawozdaniu:

  • Część I – Zamawiający (część ogólna sprawozdania);
  • Część II – Zamówienia klasyczne o wartości mniejszej niż progi unijne, o których mowa w dziale III pzp, z wyłączeniem zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi;
  • Część III – Zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne, z wyłączeniem zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi;
  • Część IV – Postępowania o udzielenie zamówienia, do których stosuje się przepisy pzp, w których wystąpił konflikt interesów, o którym mowa w art. 56 ust. 2 pzp, w tym skutkujący wykluczeniem wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 6 pzp, lub w których wykonawcy zawarli porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 pzp;
  • Część V – Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi, o których mowa w art. 359 i art. 392 ust. 1 pzp;
  • Część VI – Zamówienia, do których stosuje się przepisy pzp, uwzględniające aspekty społeczne,
  • Część VII – Zamówienia, do których stosuje się przepisy pzp, uwzględniające aspekty środowiskowe lub innowacyjne;
  • Część VIII – Zamówienia udzielone z wyłączeniem stosowania przepisów pzp;
  • Część IX – Zamówienia klasyczne o wartości mniejszej niż 130 000 złotych oraz zamówienia sektorowe i zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, o wartości mniejszej niż progi unijne.

7. Rejestrowanie zamówień publicznych na potrzeby sprawozdawczości.

VI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.


Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje. 


  • szkolenie prowadzi :  mgr AGNIESZKA SZULAKOWSKA

prawniczka, która od 19 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

kierowniczka wydziału zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych w jednostce sektora finansów publicznych oraz pełnomocniczka przed Krajową Izbą Odwoławczą;

posiada bogate doświadczenie przy realizacji zamówień finansowanych ze środków krajowych i UE, które zdobyła dzięki współpracy z licznymi instytucjami;

doświadczona wykładowczyni w dziedzinie zamówień publicznych oraz autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, w tym m.in. podręczników ” Planowanie zamówień publicznych i sporządzanie obowiązkowego rocznego sprawozdania „, ” Wykluczenie wykonawcy z postępowania „,

Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych;


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 22. lutego 2023 roku, w godzinach 9.00 – 15.00
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;

        uwaga :

  • w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
  • udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2023 roku;

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 15. lutego 2023 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *