MAJ 2022 / WARSZTATY ON – LINE DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – Zamówienia publiczne do 130 tys. zł + rejestr umów – jak prawidłowo zorganizować proces udzielania zamówień do 130 tys. złotych oraz rejestr umów, jako nowy obowiązek każdej jednostki sektora finansów publicznych, 16. maja 2022 roku


WARSZTATY ON – LINE

DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH : 


1 / ZAMÓWIENIA PUBLICZNE DO 130 TYS. ZŁ

jak prawidłowo zorganizować proces udzielania zamówień do 130 tys. złotych 


2 / REJESTR UMÓW

jako nowy obowiązek każdej jednostki sektora finansów publicznych


16. MAJA 2022 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w warsztatach ON – LINE dla specjalistów ds. zamówień publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów :

1. stosowania obowiązujących przepisów w odniesieniu do czynności związanych z prawidłową organizacją i przebiegiem procesu udzielania zamówień do 130 tys. złotych,

2. nowej regulacji / wprowadzonej ustawą z 14. października 2021 roku o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych inny ustaw / dotyczącej rejestru umów, która zacznie obowiązywać od 1. lipca 2022 roku. 


PROGRAM WARSZTATÓW ON – LINE

DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH : 

1 / ZAMÓWIENIA PUBLICZNE DO 130 TYS. ZŁ

2 / REJESTR UMÓW


16. MAJA 2022 ROKU


I. Omówienie aktualnego stanu prawnego.

II. Pojęcie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia:

  • Pojęcie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia;
  • Zakaz obejścia przepisów pzp;
  • Określenie wartości zamówienia w przypadku zamówień udzielanych w częściach, w tym:
  • Zasady agregowania potrzeb zakupowych zamawiającego w kontekście szacowania wartości zamówienia;
  • Możliwość podziału zamówienia na podstawie art. 30 ust. 4 pzp.
  • Ustalanie wartości zamówienia z uwzględnieniem opcji i wznowień, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, wartość partnerstwa innowacyjnego i dialogu konkurencyjnego;
  • Wartość dynamicznego systemu zakupów, umowy ramowej i konkursu;
  • Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane;
  • Szacowanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się lub podlegające wznowieniu;
  • Terminy ustalania wartości zamówienia;
  • Zamówienia obejmujące równocześnie usługi, dostawy lub roboty budowlane.

III. Zasady udzielania zamówień publicznych do 130 tys. złotych:

  • Regulamin udzielania zamówień podprogowych, w tym jakie kwestie powinny zostać przez zamawiających określone w regulaminie, a jakie mogą;
  • Dokumentowanie udzielania zamówień podprogowych.
  • Rejestrowanie zamówień publicznych do 130 000 zł na potrzeby sprawozdawczości.
  • Czy udzielając zamówień do 130 tys. zł można naruszyć dyscyplinę finansów publicznych?

IV. Planowanie w zamówieniach publicznych:

  • Istota i cel procesu planowania;
  • Strategie zakupowe a planowanie zamówień publicznych;
  • Planowanie zamówień publicznych:
  • Zasady budowy planu zamówień publicznych w jednostce zamawiającego i sposoby jego realizacji;
  • Zamówienia planowane a zamówienia nieplanowane;
  • Korzyści płynące z faktu posiadania planu zamówień; 
  • Plan postępowań o udzielenie zamówień:
  • Cel tworzenia oraz upubliczniania planów postępowań;
  • Miejsce i termin publikacji planu postępowań;
  • Zawartość planu postępowań;
  • Aktualizacja planu postępowań;
  • Wyłączenie obowiązku zamieszczenia planu postępowań;
  • Omówienie rozporządzenia w sprawie planu postępowań; 
  • Informowanie o planowanych zamówieniach na gruncie pzp.

V. Rejestr umów – nowy obowiązek dla każdej jednostki sektora finansów publicznych:

  • Kogo dotyczy obowiązek prowadzenia rejestru umów?
  • Od kiedy jsfp będą zobowiązane do prowadzenia rejestru?
  • Zawartość rejestru;
  • Jakie umowy powinny być rejestrowane w rejestrze? Czy umowy ustne powinny być rejestrowane;
  • Jak liczyć wartość umowy wskazywanej w rejestrze?

VI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.


Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje. 


  • szkolenie prowadzi :  mgr AGNIESZKA SZULAKOWSKA

prawniczka, która od 18 lat specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

kierowniczka wydziału zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych w jednostce sektora finansów publicznych oraz pełnomocniczka przed Krajową Izbą Odwoławczą;

posiada bogate doświadczenie przy realizacji zamówień finansowanych ze środków krajowych i UE, które zdobyła dzięki współpracy z licznymi instytucjami;

doświadczona wykładowczyni w dziedzinie zamówień publicznych oraz autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, w tym m.in. podręczników ” Planowanie zamówień publicznych i sporządzanie obowiązkowego rocznego sprawozdania „, ” Wykluczenie wykonawcy z postępowania „,

Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych;


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 16. maja 2022 roku, w godzinach 9.00 – 15.00
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 300 PLN + 23. proc. VAT;

        uwaga :

  • w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,
  • udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 10. maja 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *