PAŹDZIERNIK 2023 / NOWOŚĆ / SZKOLENIE ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za gospodarowanie nieruchomościami – Jak prawidłowo sprzedać nieruchomość gminną w trybie przetargowym i bezprzetargowym – kompendium wiedzy praktycznej zgodnej z obowiązującymi przepisami + gotowe do wykorzystania wzory dokumentów + rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć, 27. października 2023 roku


SZKOLENIE ON – LINE 

DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ 

ODPOWIEDZIALNYCH ZA GOSPODAROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI


JAK PRAWIDŁOWO SPRZEDAĆ NIERUCHOMOŚĆ GMINNĄ

W TRYBIE

PRZETARGOWYM I BEZPRZETARGOWYM

KOMPENDIUM WIEDZY PRAKTYCZNEJ

ZGODNEJ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI 

+

gotowe do wykorzystania wzory dokumentów

+

rozwiązywanie najczęściej występujących problemów

i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć


W trakcie zajęć zostaną omówione następujące obszary tematyczne m.in. :

Zagadnienia wstępne – podstawy prawne sprzedaży nieruchomości gminnych,

Wybór właściwego trybu sprzedaży – omówienie możliwości zbycia bezprzetargowego,

Pierwokup a prawo pierwszeństwa w nabyciu,

♦ Jakie dokumenty należy „zebrać” przygotowując nieruchomość do sprzedaży?

♦ Do jakich instytucji zwrócić się przed wyznaczeniem nieruchomości do sprzedaży i w jakim celu?

Obowiązki gminy przy sprzedaży nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,

Koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży,

Tryb przetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży,

Tryb bezprzetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży,

Procedura sprzedaży w trybie przetargowym,

♦ Procedura sprzedaży w trybie bezprzetargowym,

♦ Jak prawidłowo opisać nieruchomość, aby zabezpieczyć interes gminy – przykłady,

♦ Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z procedurą sprzedaży,


27. PAŹDZIERNIKA 2023 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu ON – LINE dla pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za gospodarowanie nieruchomościami, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia z zakresu praktycznych aspektów stosowania obowiązujących uregulowań prawnych w obszarze sprzedaży nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym.

Celem szkolenia jest :

  • zdobycie wiedzy  z zakresu procedur sprzedaży nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
  • zapoznanie się z zasadami wyboru właściwego trybu sprzedaży,  
  • poznanie najczęściej popełnianych błędów podczas procedury,
  • poznanie zasad prawidłowego opisu nieruchomości i konstruowania treści ogłoszeń o przetargu oraz porozumień.

Uczestnik szkolenia zapozna się również z wypracowanymi wzorami dokumentów.


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :

JAK PRAWIDŁOWO SPRZEDAĆ NIERUCHOMOŚĆ GMINNĄ

W TRYBIE

PRZETARGOWYM I BEZPRZETARGOWYM

/ ASPEKTY PRAKTYCZNE /


27. PAŹDZIERNIKA 2023 ROKU


1. Zagadnienia wstępne – podstawy prawne sprzedaży nieruchomości gminnych.

2. Wybór właściwego trybu sprzedaży – omówienie możliwości zbycia bezprzetargowego.

3. Pierwokup a prawo pierwszeństwa w nabyciu.

4. Jakie dokumenty należy „zebrać” przygotowując nieruchomość do sprzedaży?

5. Do jakich instytucji zwrócić się przed wyznaczeniem nieruchomości do sprzedaży i w jakim celu?

6. Obowiązki gminy przy sprzedaży nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.

7. Koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży.

8. Tryb przetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży:

  • uchwała rady gminy w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami,
  • regulamin przetargu oraz regulamin komisji przetargowej.

9. Tryb bezprzetargowy – regulacje dotyczące zasad sprzedaży:

  • uchwała rady gminy w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami,
  • uchwały przyznające bonifikaty od ceny sprzedaży,
  • zarządzenie regulujące kwestie kosztów przygotowanie nieruchomości do sprzedaży.

10. Procedura sprzedaży w trybie przetargowym:

  • zadania komisji przetargowej,
  • dokumenty sporządzane w procedurze wraz z omówieniem kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy ich sporządzaniu (wzory),
  • kwalifikowanie osób zainteresowanych do uczestnictwa w przetargu,
  • uczestnicy przetargu – kto na podstawie jakich dokumentów może zostać dopuszczony do przetargu,
  • termin płatności za nabycie nieruchomości.
  • kolejne przetargi, w przypadku gdy pierwszy zakończył się wynikiem negatywnym.

11. Procedura sprzedaży w trybie bezprzetargowym:

  • dokumenty sporządzane w procedurze wraz z omówieniem kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy ich sporządzaniu (wzory),
  • porozumienie/protokół uzgodnień jako podstawa zawarcia umowy notarialnej sprzedaży,
  • termin płatności za nabycie nieruchomości.

12. Jak prawidłowo opisać nieruchomość, aby zabezpieczyć interes gminy – przykłady.

13. Omówienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów związanych z procedurą sprzedaży:

  • Czy kosztami przygotowania nieruchomości do sprzedaży w trybie bezprzetargowym można obciążyć nabywcę?
  • Prawo odkupu – kiedy zastosować?
  • Czy gmina może sprzedać drogę?
  • Czy gmina ma obowiązek wskazać nabywcy granice nieruchomości?
  • Czy można sprzedać na własność nieruchomość na polepszenie warunków zagospodarowania nieruchomości sąsiedniej, która jest w użytkowaniu wieczystym?
  • Jak obniżamy cenę do drugiego przetargu?
  • Czy zawsze ogłoszenie o przetargu musi być ogłoszone w prasie?
  • Kiedy przy sprzedaży nieruchomości powinniśmy na niej ustanawiać służebności?
  • Czy możemy sprzedać nieruchomość, która została nam darowana na określony, inny cel?
  • Sprzedaż prawa własności nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego – z VAT czy bez?
  • Czy w przypadku przesunięcia terminu aktu notarialnego należy poinformować nabywcę o tym fakcie pisemnie?
  • Po jakim czasie od I przetargu możemy ogłosić II przetarg?

Dodatkowo : 

  • gotowe do wykorzystania wzory dokumentów,
  • rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć.

szkolenie prowadzi : mgr inż. MARTA ZBOROWSKA 

Absolwentka Politechniki Wrocławskiej ( Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego).

Od 2004 roku zajmuje się zawodowo tematyką gospodarki nieruchomościami.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w urzędach gmin – na stanowiskach, których zakres obowiązków obejmował pełen zakres ustawy o gospodarce nieruchomościami.  

Od kilku lat zajmuje kierownicze stanowiska – obecnie stanowisko naczelnik Wydziału Mienia i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta Bolesławiec.

Posiada bogatą wiedzę i doświadczenie z zakresu gospodarki nieruchomościami m.in. :

  • ewidencjonowania mienia komunalnego,
  • oddawania nieruchomości w dzierżawę,
  • sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
  • zamiany nieruchomości.

współpracowniczka firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotowała i przeprowadziła szkolenie bardzo wysoko ocenione przez uczestników pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowczyni oraz wielkiej przydatności przekazanych informacji i udzielonych w trakcie zajęć indywidualnych konsultacji w codziennej pracy :

1. Dzierżawa nieruchomości – aspekty praktyczne,

2.Sprzedaż nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym.

3. Jak prawidłowo sprzedać nieruchomość gminną w trybie przetargowym i bezprzetargowym

4. Formy udostępniania nieruchomości gminnych.


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 27. października 2023 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych;
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2023 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 20. października 2023 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *