STYCZEŃ 2023 / SZKOLENIE ON – LINE / – Zmiany w umowie o zamówienie publiczne – zgodnie z obowiązującym stanem prawnym / w tym również : opinia Prezesa Prokuratorii Generalnej RP w sprawie zmian zawartej umowy; waloryzacja a indeksacja, zmiany w zakresie waloryzacji wynagrodzenia, opcja, wznowienie, różnica między opcją a wznowieniem, określenie minimalnego poziomu wykonania umowy, uprawnienia wykonawcy w zakresie zmiany umowy, rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć /, 11. stycznia 2023 roku


SZKOLENIE ON – LINE DLA PODMIOTÓW PUBLICZNYCH : 


ZMIANY W UMOWIE 

O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE

/ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM / 

w tym m.in. :

  • Waloryzacja a indeksacja
  • Zmiany w zakresie waloryzacji wynagrodzenia
  • Opcja
  • Wznowienie
  • Różnica między opcją a wznowieniem
  • Określenie minimalnego poziom wykonania umowy
  • Uprawnienia wykonawcy w zakresie zmiany umowy
  • Opinia Prezesa Prokuratorii Generalnej w sprawie zmian zawartej umowy
  • Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów i konsultacje wątpliwości zgłaszanych przez uczestników zajęć

11. STYCZNIA 2023 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje uprzejmie zapraszam do udziału w specjalistycznym szkoleniu ON – LINE dla podmiotów publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione :

  • zagadnienia z zakresu interpretacji oraz praktycznych aspektów stosowania obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowego dokonywania zmiany w umowie o zamówienie publiczne,
  • procedura dokonania takiej zmiany w zakresie zmiany wynagrodzenia (indeksacja i waloryzacja) oraz terminy wykonania.

Celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym m.in. :

1. Przedstawienie nowych i problemowych zagadnień z jakimi spotkają się Zamawiający w trakcie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności dotyczących realizacji zawartej już umowy. Zostanie omówiona procedura badania prawidłowości wniosku wykonawcy o dokonanie zmiany umowy – tak w zakresie terminu jej realizacji jak i wynagrodzenia. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowe zagadnienia związane z procesem udzielenie zamówienia. Ponadto, zostaną wskazane ważne orzeczenia KIO regulujące kwestię waloryzacji, uprawnień wykonawcy do jej wnioskowania.

2. Zaprezentowanie praktycznych przykładów rozwiązań mających na celu ochronę interesów Zamawiającego w zakresie waloryzacji wynagrodzenia, określenia minimalnego poziomu wykonania umowy.

3. Zapoznanie z zapisami umów chroniącymi Zamawiającego w zakresie umów o roboty budowlane.

Szkolenie będzie uwzględniało m.in. :

  • nowe uregulowania w tym ustawy z dnia 7. października 2022 roku o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców,
  • Opinię Prezesa Prokuratorii Generalnej w sprawie zmiany wynagrodzenia w trakcie trwania umowy o zamówienie publiczne,

PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :

ZMIANY W UMOWIE O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE

/ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM STANEM PRAWNYM /


11. STYCZNIA 2023 ROKU


1. Wprowadzenie.

2. Rodzaje waloryzacji (ustawowa, kosztowa).

3. Rodzaje indeksacji i wskaźników indeksacji.

4. Uprawnienia Wykonawcy do zmiany umowy (zmiana ceny / terminu wykonania zamówienia lub etapu, aneksy).

5. Omówienie klauzul przeglądowych (możliwości podwyższania wynagrodzenia umownego wykonawcy).

6. Klauzule obowiązkowe i zakazane.

7. Procedura zmiany umowy (czynności sprawdzające i kontrolne Zamawiającego), mechanizmy jej zmiany.

8. Opcja terminowa i ilościowa jako sposób na stałość ceny w umówionym okresie i premia dla wykonawcy realizującego umowę (warunki i sposób jej uregulowania w treści umowy). Czy opcja może być większa niż zamówienie podstawowe?

9. Wznowienie.

10. Różnica pomiędzy opcją a wznowieniem.

11. Omówienie stanowiska Prezesa Prokuratorii Generalnej w sprawie zmiany umowy.


Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje. 


  • szkolenie prowadzi : mgr SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od 25 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 16 lat dla jednej z największych uczelni publicznych a od 3 lat dla jednej z czołowych instytucji naukowo – badawczychlegitymuje się pogłębionym doświadczeniem jako reprezentant zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą,

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia – cieszące się dużym zainteresowaniem i bardzo wysoko ocenione pod względem przygotowania merytorycznego trenera oraz przydatności przekazanej wiedzy w codziennej pracy osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i nadzór nad zamówieniami publicznymi  –  na temat  m.in. :

1. Umowy w zamówieniach publicznych w pytaniach i odpowiedziach,

2. Postępowania poniżej i powyżej progów unijnych – prawidłowa interpretacja oraz praktyczne aspekty stosowania przepisów Nowego Prawa Zamówień Publicznych, 

3. Zamówienia publiczne na roboty budowlane – zgodnie z Nowym Prawem Zamówień Publicznych,

4. Specyfikacja Warunków Zamówienia / SWZ / zgodnie z przepisami Nowego Prawa Zamówień Publicznych,

5. Nowe Prawo Zamówień Publicznych,

6.Przetarg po elektronizacji zamówień publicznych,

7. Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem: e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,

8. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,

9. Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,

10. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;

11. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;

12. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;

13. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;

14. Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;


  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 11. stycznia 2023 roku, w godzinach 9.00 – 15.00
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 500 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2023 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 5. stycznia 2023 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  • wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *