SZKOLENIA 2019 – Prawidłowe udzielanie zamówień na dostawy i usługi w projektach współfinansowanych ze środków UE – Kraków, 21. – 22. lutego 2019 roku


PRAWIDŁOWE UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ

NA DOSTAWY I USŁUGI  

W PROJEKTACH

WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE

KRAKÓW, 21. – 22. LUTEGO 2019 ROKU

__________________________________

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostanie omówiony praktyczny przebieg procesu przygotowania i realizacji zamówień na dostawy i usługi w projektach współfinansowanych ze środków UE.

W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę (popartą wieloletnim doświadczeniem wykładowcy ) jak prawidłowo przygotować i przeprowadzić procedurę zamawiania dostaw i usług w projektach współfinansowanych  ze środków UE, w oparciu o aktualny stan prawny, w tym m.in. :

I. Planowanie zamówień w ramach realizowanych projektów:

– budowanie harmonogramów realizacji projektów,

– ustalanie wartości projektów,

– zasady szacowania wartości zamówień oraz sposoby jej realizacji,

– zasady dzielenia zamówień,

– plany a zamówienie udzielane w częściach,

– obowiązek podziału zamówienia na części,

II. Zasady opisu przedmiotu zamówienia:

– przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz sposoby „pozyskania wiedzy z rynku” i unikaniu ryzyka wykluczeniu wykonawców,

– wymagania, certyfikaty, normy i unikanie dyskryminacji wykonawców,

– zagadnienie równoważności i szczególnych potrzeb i wymagań Zamawiającego,

– dialog techniczny,

– zakup ulotek, materiałów promocyjnych, spotów reklamowanych, usług marketingowych,

– klauzule społeczne – obligatoryjne i fakultatywne (zasady stosowania i opisu wymagań)

– opis warunków udziału w postępowania (przejrzystość, proporcjonalność, równe traktowanie, uczciwa konkurencja),

– konflikt interesów,

III. Udzielenia zamówienia w ramach zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi:

– zasada konkurencyjności (baza konkurencyjności),

– katalog zamówień udzielanych w ramach zamówienia na usługi społeczne,

– aspekty społeczne i środowiskowe w procedurze udzielenia zamówienia (oznakowania społeczne i ekologiczne),

– zamówienia do i powyżej 750.000 Euro podobieństwa i różnice,

– obowiązki Zamawiającego w zakresie publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia na usługi społeczne,

–  zasady i wytyczne dotyczące opis przedmiotu zamówienia – przykłady dobrych praktyk,

– przykładowe zamówienia na usługi społeczne w tym usługi organizacji szkoleń, szkoleniowe, hotelarsko-restauracyjne, cateringowe,

IV. Przygotowania procedury udzielenia zamówienia publicznego – zamówienia do i powyżej 30.000 Euro:

– przebieg postępowania o udzielenie zamówienia publicznego publikacji ogłoszenia o zamówieniu i SWIZ,

– przekazanie ogłoszenia a wszczęcie postępowania,

– środki komunikacji elektronicznej i sposoby udzielania odpowiedzi na pytania w toku postępowania,

– moment złożenia oferty (formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu),

– sesja otwarcia ofert po elektronizacji,

– ocena i badanie złożonych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: formy i treści złożonych oświadczeń woli i wiedzy oraz oceny ich aktualności w toku postępowania,

– problematyka form wnoszenia wadium (problemy i wyzwania, zasady zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN),

– pełnomocnictwo po elektronizacji (forma i termin jego wystawienia),

– ocena co do rodzaju omyłek w ofertach i sposób ich poprawiania oraz konsekwencje ich dokonania,

– rażąco niska cena – sposoby wyjaśnienia i jej oceny na podstawie wyjaśnień wykonawcy,

– zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – ocena i sposoby radzenia sobie z problemem,

– wybór najkorzystniejszej oferty – treści, forma, adresaci,

– forma i tryb wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

– powtórzenie czynności oceny i badania ofert,

– co zrobić jak wpłynie odwołanie – omówienie praktycznych przykładów zachowania Zamawiającego.

Szkolenie uwzględnia uregulowania wynikające z wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, formy elektronicznej oferty, nowych uregulowań w zakresie formy wnoszenia wadium, prawidłowości oceny wyjaśnień wykonawców odnośnie rażąco niskiej ceny, zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa oraz praktycznego zastosowania umowy ramowej do udzielenia zamówienia.

  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur  o udzielenie zamówienia publicznego w toku realizacji projektu/projektów współfinansowanych ze środków UE, w tym: pracowników podmiotów Zamawiających, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych i aktualnych zagadnień i problemów, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie realizacji projektów, w tym planowania realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu, przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowe elementy udzielenia zamówienia publicznego na dostawy i usługi oraz usługi społeczne ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia poprawności opisu przedmiotu zamówienia z zasadami określonymi w PZP. Ponadto uczestnicy uzyskają wiedzę z zakresu pozyskiwania wiedzy, dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia za pomocą mechanizmów i instytucji określonych w ustawie Pzp. Uczestnicy poznają przebieg postępowania po wprowadzeniu elektronizacji oraz wzoru niezbędnych zapisów SIWZ i ogłoszenia na usługi społeczne w zakresie realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE.
  1. Wskazanie praktycznych dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie realizacji zamówień publicznych i sposobów ich rozwiązania.
  1. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert.
  1. Omówienie zasad komunikacji elektronicznej zamawiającego z wykonawcami w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym nowych zasad dotyczących wnoszenia wadium oraz pełnomocnictwa.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE),
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę,
  • Wiele przykładów SIWZ i ogłoszeń zgodnych z problematyką prowadzonego szkolenia
  • prezentację szkoleniową.

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem : e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,
  2. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
  3. Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
  4. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  5. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  6. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  7. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  8. Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
  • szkolenie trwa 18 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w KRAKOWIE, w dniach 21. lutego ( 9.00 – 16.00 ) – 22. lutego ( 9.00 – 16.00 ) 2019 rokuw doskonale wyposażonej sali konferencyjnej w hotelu Warszawskim****, ul. Pawia 4 – 6, tel.: 12 42 42 100, e-mail: recepcja@hotelwarszawski.pl, www.hotelwarszawski.pl, budynek znajduje się w centrum Krakowa, w bezpośrednim sąsiedztwie / vis a vis / Galerii Krakowskiej i Dworca PKP Kraków Główny,
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  750,00 PLN + 23 proc. VAT
  • uwaga :

w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do 14. lutego 2019 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto  :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A.,  Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku , 

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik,

502 / 174601, 12 / 633 23 43 

 


PROGRAM SZKOLENIA :  

PRAWIDŁOWE UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ

NA DOSTAWY I USŁUGI  

W PROJEKTACH

WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE

KRAKÓW, 21. – 22. LUTEGO 2019 ROKU

_________________________________

1. Wprowadzenie:

  • aktualny stan prawny,

2. Planowanie zamówień w ramach projektu:

  • harmonogram projektu (cel, zadania, zasady planowania),
  • plany a zamówienie udzielane w częściach,
  • ustalanie wartości,
  • zasady szacowania wartości zamówień oraz sposobów jej realizacji,
  • zamówienie tego samego rodzaju – rodzaje tożsamości,
  • zasad dzielenia zamówień,
  • obowiązek podziału zamówienia na części,
  • dialog techniczny jako sposób na pozyskanie z rynku informacji na temat nowych dostępnych produktów i rozwiązań,
  • szacowanie wartości zamówienia,
  • zasady opisu przedmiotu zamówienia (usługi szkoleniowe, usługi cateringowe i hotelarskie, usługi promocyjne, dostawy materiałów informacyjnych i promocyjnych),
  • obowiązek podziału przedmiotu zamówienia,
  • przykładowe typy opisów przedmiotu zamówienia (cechy, certyfikaty, normy, oznakowania społeczne i ekologiczne),

3. Usługi społeczne:

  • omówienie podstawowych pojęć i definicji,
  • zasady szacowania zamówień społecznych,
  • zasady opisu przedmiotu zamówienia – błędny opis i ryzyka z tym związane, kryteria oceny ofert, klauzule, obowiązki z wynikające z reguł kodeksu pracy,
  • podział zamówień społecznych ze względu na ich wartość,
  • omówienie odmienności procedur udzielenia zamówienia na usługi społeczne,

4. Procedura udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi:

  • przygotowanie postępowania – ogłoszenie treść i zakres,
  • przesłanki wykluczenia, odrzucenia, dostęp podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie na usługi społeczne,
  • wszczęcie postępowania (tryb i forma),
  • tryb udzielenia odpowiedzi na pytania wykonawców w toku postępowania,
  • wybór najkorzystniejszej oferty,
  • ogłoszenie o udzieleniu zamówienia,

5. Warunki udziału oraz kryteria oceny ofert:

  • zasady opisu warunków udziału oraz proces ich weryfikacji w toku postępowania,
  • kryteria oceny ofert – Cena i co dalej? Próby dokonania opisu za pomocą kryteriów pozacenowych w podziale na poszczególne rodzaje dostaw/usług,
  • kryteria mierzalne/matematyczne czy opisowe/subiektywne,
  • czy kryterium terminu jest prawidłowe?
  • aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia,
  • przedmiot zamówienia a podwykonawstwo (określenie kluczowej części zamówienia),

6. Procedura udzielenia zamówienia:

  • moment wszczęcia postępowania,
  • treść siwz z uwzględnieniem elektronizacji zamówienia – przykładowe zapisy treści siwz (sposoby komunikacji, forma oferty, dokumentów i oświadczeń, wadium),
  • komunikacja elektroniczna w toku postępowania – zasady, forma i treść, zasady odstąpienia,
  • zasady wyjaśniania treści siwz (odpowiedzi na pytania, terminy, praktyczne sposoby realizacji tego obowiązku),
  • modyfikacja siwz i ogłoszenia o zamówieniu – zasady, terminy, obowiązki ciążące na zamawiającym,
  • sesja otwarcia ofert elektronicznych,
  • treść oferty i oświadczenia złączone do oferty (wyjaśnianie, uzupełnianie, dopuszczalny zakres tych czynności),
  • oświadczenia wykonawcy – kopia czy oryginał?
  • oświadczenie o grupie kapitałowej – forma, treść i termin do jego wniesienia,
  • procedura odwrócona. wady i zalety, odmienność jej stosowania,
  • rodzaje omyłek, sposoby ich unikania, weryfikacja i formy poprawy stwierdzonych omyłek,
  • omyłka niepowodująca istotnej zmiany w treści oferty – co z tym zrobić?
  • jedz – sposoby jego weryfikacji pod względem poprawności formalnej i merytorycznej (praktyczne sposoby unikania kłopotów z jego treścią),
  • konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści art. 26 ust. 6 uPzp w zakresie formy składania dokumentów jedz,
  • wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej (problemy i zagrożenia) pisemna czy elektroniczna? zatrzymanie wadium w świetle orzecznictwa SN,
  • rażąco niska cena – sposoby jej weryfikacji. czy wykonawca ma obowiązek złożenia dowodów do wyjaśnień na wezwanie zamawiającego?
  • tajemnica przedsiębiorstwa – zakres, sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniem z uwzględnieniem wniosków innych wykonawców o wgląd do treści zastrzeżonej oferty,
  • konieczność określenia zasad udostępniania treści złożonych ofert,
  • zasada dekoncentracji decyzji zamawiającego w toku postępowania,
  • czynność wykluczenia wykonawcy i jego konsekwencje dla uczestników postępowania i zamawiającego,
  • czynność odrzucenia ofert (przesłanki, tryb, praktyczne przykłady),
  • wybór najkorzystniejszej ofert i przesłanki unieważnienia postępowania po nowelizacji ustawy Pzp,
  • forma i treść zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  • konieczność powtórzenia czynności oceny i badania ofert – konsekwencje i termin do ich przeprowadzenia,
  • odwołanie wykonawcy i co dalej? próba praktycznego przedstawienia strategii zachowania zamawiającego po jego złożeniu

7. Odpowiedzi na pytania uczestników.                                                   

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *