SZKOLENIA – wrzesień 2019 – Przetarg na dostawy i usługi po elektronizacji zamówień publicznych, Lublin, 26. – 27. września 2019 roku


 

PRZETARG NA DOSTAWY I USŁUGI 

PO ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

PRAKTYCZNE ASPEKTY PRZYGOTOWANIA I PRZEPROWADZENIA

POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

 w tym m.in. :

  • opis przedmiotu zamówienia
  • warunki udziału oraz kryteria oceny ofert
  • cena a koszt
  • pozacenowe kryteria oceny ofert
  • przebieg postępowania po wprowadzeniu elektronizacji w zakresie postępowań powyżej progów UE oraz poniżej tych progów
  • ocena i badanie ofert (w tym elektronicznych)
  • nowelizacja rozporządzeń o dokumentach i komunikacji elektronicznej – skutki dla wykonawców i zamawiających
  • komercyjna platforma e-usług : wady i zalety rozwiązań obecnych na rynku 

­­

LUBLIN, 26. – 27. WRZEŚNIA 2019 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostanie omówiony praktyczny przebieg procesu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy i usługi ze szczególnym uwzględnieniem kupowanych powszechnie dostaw i usług, w kontekście spełnienia szczególnych wymagań zamawiającego.

W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę (popartą pogłębionym doświadczeniem wykładowcy ) w jaki sposób prawidłowo przygotować i przeprowadzić procedurę zakupu wybranego asortymentu niezbędnego dla funkcjonowania zamawiających publicznych, w oparciu o aktualny stan prawny z uwzględnieniem uregulowań wynikających z wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, formy elektronicznej oferty, nowych przepisów w zakresie formy wnoszenia wadium, prawidłowości oceny wyjaśnień wykonawców odnośnie rażąco niskiej ceny oraz zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa.

  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: pracowników podmiotów Zamawiających, Wykonawców, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym m.in. :
  1. Przedstawienie nowych i aktualnych zagadnień i problemów, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie przepisów w zakresie elektronizacji procesu udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej. Szkolenie jest szczegółowo przedstawia kluczowe elementy udzielenia zamówienia publicznego na dostawy i usługi ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia kompatybilności zamawianego sprzętu z posiadanym przez Zamawiającego. Ponadto uzyskają wiedzę z zakresu pozyskiwania wiedzy dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia za pomocą mechanizmów i instytucji określonych w ustawie Pzp. Uczestnicy poznają przebieg postępowania po wprowadzeniu elektronizacji oraz treści niezbędnych zapisów SIWZ.
  1. Wskazanie praktycznych dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów w zakresie realizacji zamówień publicznych i sposobów ich rozwiązania.
  1. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert, elektronizacji procesu udzielenia zamówienia, pełnomocnictwa oraz wadium i weryfikacji poprawności ich złożenia i podpisania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi elektronicznych.
  1. Omówienie zasad komunikacji elektronicznej zamawiającego z wykonawcami w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE),
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę,
  • prezentację szkoleniową,

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego,  w tym  od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Przetarg po elektronizacji zamówień publicznych,
  2. Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem : e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,
  3. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
  4. Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
  5. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  6. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  7. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  8. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  9. Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy będącej przedmiotem zajęć,
  • szkolenie odbędzie się w LUBLINIE, w dniach 26. września ( 10.00 – 16.00 ) –   27. września ( 9.00 – 15.00 ) 2019 roku; w sali konferencyjnej Hotelu MŁYN, przy Al. Racławickich 23 A, tel. : 81 536 70 20; ( budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny) – szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie: www.hotel-mlyn.lublin.pl,
  • uczestnicy otrzymują materiały dotyczące problematyki szkolenia, notes, długopis oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23. proc. VAT / nie zawiera kosztów noclegu /;

UWAGA :

w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do 20. września 2019 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem na konto : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  1. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ;  Bank PKO S.A.,  Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.  

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku , 

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik

502 / 174601, 12 / 633 23 43 


PROGRAM SZKOLENIA :

 PRZETARG NA DOSTAWY I USŁUGI 

PO ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

­­

LUBLIN, 26. – 27. WRZEŚNIA 2019 ROKU


                                  

I. Przygotowana procedury udzielenia zamówienia publicznego:

  • Plany a zamówienie udzielane w częściach.
  • Szacowanie przedmiotu zamówienia.
  • Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz sposobów „pozyskania wiedzy z rynku” i unikaniu ryzyka wykluczeniu wykonawców.
  • Jak uzyskać najlepszy efekt – przykłady opisu przedmiotu zamówienia oraz kryteriów oceny złożonych ofert. Praktyczne podejście do opisu przedmiotu zamówienia i kryteriów oceny ofert.
  • Obowiązek podziału zamówienia na części.
  • Zasady opisu przedmiotu zamówienia (wymagania, certyfikaty, normy) i unikanie dyskryminacji wykonawców.
  • Zagadnienie równoważności i szczególnych potrzeb i wymagań Zamawiającego.
  • Klauzule społeczne – obligatoryjne i fakultatywne (zasady stosowania i opisu wymagań).
  • Odpowiedź na pytanie czy dialog techniczny to dobre rozwiązanie?
  • Czy i kiedy oraz jak stosować procedury negocjacyjne?
  • Praktyczne zastosowania umowy ramowej jako środka realizacji zamówień sukcesywnych.
  • Opisu warunków udziału w postępowania (przejrzystość, proporcjonalność, równe traktowanie, uczciwa konkurencja).
  • Żądanie wskazania podwykonawcy.
  • Kryteria oceny ofert w tym kryteria pozacenowe i ich zastosowanie dla poszczególnych rodzajów zamówień.
  • Przykłady zastosowania kryteriów opisowych (subiektywnych).
  • Zakup pojazdów mechanicznych omówienie sposobu zastosowania obowiązkowych kryteriów pozacenowych.

II. Przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

  • Publikacja ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ.
  • Przekazanie ogłoszenia a wszczęcie postępowania.
  • Przygotowanie JEDZ – zajęcia warsztatowe wskazujące jak uniknąć błędów i w prosty sposób sporządzić JEDZ za pomocą narzędzia ESPD wraz z omówieniem koniecznych zapisów w treści SIWZ).
  • Oświadczenie JEDZ w kontekście art. 26 ust. 6 Ustawy.
  • Środki komunikacji elektronicznej i sposoby udzielania odpowiedzi na pytania w toku postępowania (omówienie wpływu nowelizacji rozporządzeń wykonawczych na treść SIWZ i zachowań wykonawców w toku postępowania).
  • Moment złożenia oferty.

– formy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (złożenie oferty za pomocą miniPortalu)

  • Sesja otwarcia ofert po elektronizacji.
  • Oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do grupy kapitałowej (forma, termin jego złożenia w zależności od wyboru trybu postępowania).
  • Ocena i badanie złożonych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

– walidacja podpisu (jak w łatwy sposób dokonać sprawdzenia poprawności podpisu elektronicznego),

– forma i treść złożonych oświadczeń woli i wiedzy oraz ocena aktualności oświadczeń i dokumentów składanych w toku postępowania (nowe dopuszczalne formy złożenia dokumentów),

– wadium w formie pieniężnej i niepieniężnej, sposoby wnoszenia wadium w formie  (problemy i wyzwania, zasady zatrzymania wadium w świetle orzecznictwa SN),

– pełnomocnictwo po elektronizacji (forma i termin jego wystawienia),

– jak w prosty sposób poradzić sobie z oświadczeniem JEDZ,

– wyjaśnianie i ocena dokumentu JEDZ (treść dokumentu, weryfikacja kwalifikowanego podpisu elektronicznego za pomocą nieodpłatnych narzędzi elektronicznych),

– rodzaje omyłek w ofertach,

– formy i sposoby poprawiania omyłek stwierdzonych w ofertach oraz konsekwencje ich dokonania,

– rażąco niska cena – sposoby wyjaśnienia i jej oceny na podstawie wyjaśnień wykonawcy,

– zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – ocena i sposoby radzenia sobie z problemem,

– wybór najkorzystniejszej oferty – treści, forma, adresaci,

– forma i tryb wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

– powtórzenie czynności oceny i badania ofert,

– co zrobić jak wpłynie odwołanie – omówienie praktycznych przykładów zachowania Zamawiającego,

– próba odpowiedzi na pytanie czy warto kupić komercyjną platformę e-Usług (wady i zalety obecnie obowiązujących rozwiązań).

 III. Odpowiedzi na pytania uczestników.                                                


Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *