Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych + elektronizacja zamówień publicznych, Gdańsk, 7. – 8. czerwca 2018 roku

WARSZTATY DLA ZAMAWIAJĄCYCH PUBLICZNYCH :

TRYBY NEGOCJACYJNE

W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

+

ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 

1. JAK PRAWIDŁOWO PRZEPROWADZIĆ PROCEDURĘ NEGOCJACYJNĄ ?

2. KIEDY I JAK NALEŻY NEGOCJOWAĆ ?

3. CZY WARTO STOSOWAĆ DIALOG TECHNICZNY ?

4. JAK POZYSKAĆ WIEDZĘ OD WYKONAWCY ?

 5. JAKA JEST RÓŻNICA POMIĘDZY NEGOCJACJAMI Z OGŁOSZENIEM

     A DIALOGIEM KONKURENCYJNYM ?

 6. OMÓWIENIE PROCESU ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

     W PODZIALE NA ETAPY I OBOWIĄZKI  – WYKONAWCA/ZAMAWIAJĄCY

____________________________________

­­­­

GDAŃSK, 7. – 8. CZERWCA 2018 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione zasady i praktyczne aspekty :

  • procedur udzielenia zamówienia publicznego w trybach negocjacyjnych (negocjacje z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, partnerstwo innowacyjne), w tym m.in. :
  1. przesłanki zastosowania trybów negocjacyjnych,
  2. przykłady, kiedy warto zastosować tryb negocjacyjny a kiedy stosować dialog techniczny,
  3. szczegółowe omówienie poszczególnych procedur z uwzględnieniem harmonogramu i charakteru każdej z nich,
  4. wskazanie zasadniczych różnic pomiędzy poszczególnymi trybami w zakresie dopuszczalnych elementów podlegających negocjacji,
  5. sporządzanie ogłoszenia o zamówieniu (budowanie warunków udziału), ocena wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
  6. SIWZ wstępna – oferta wstępna,
  7. zasady negocjacji i tryb ich przeprowadzenia, podział na etapy, stanowiska negocjacyjne, odpowiedzi na pytania wykonawców,
  8. negocjacje jako moment pozyskania wiedzy od wykonawców w toku postępowania,
  9. SIWZ ostateczna – ocena i wybór najkorzystniejszej oferty,
  10. prowadzenie postępowań negocjacyjnych na przykładach – zagrożenia i przykłady ich eliminacji,
  • etapów wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, w tym m.in. :  
  1. omówienie elektronicznych instrumentów w zamówieniach publicznych,
  2. elektroniczne oświadczenie woli,
  3. podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,
  4. komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych,
  5. etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji i terminy wprowadzenia) w podziale na poszczególne tryby negocjacyjne,
  6. ESPD przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę – warsztaty,
  7. komercyjna platforma e-Usług a zarzuty niegospodarności – jak uniknąć nieprawidłowości.
  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem zamówień udzielanych w trybach negocjacyjnych oraz etapów elektronizacji systemu zamówień publicznych (e-zamówienia) w zakresie procedury krajowej i unijnej,
  2. Kiedy warto stosować tryby negocjacyjne, a kiedy nie należy ich stosować z uwzględnieniem taryfikatora korekt finansowych, wskazanie różnic zakresu przedmiotu negocjacji,
  3. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów  w zakresie zamówień publicznych i sposobów ich praktycznego rozwiązania,
  4. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ po 18.04.2018r.
  5. Ponadto zostaną omówione zasady: jak uniknąć zarzutu niegospodarności przy wyborze komercyjnej Platformy e-Usług.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE)  ,
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • rozrysowane schematy poszczególnych trybów negocjacyjnych do ich praktycznego wykorzystania,
  • przykłady zapisów dokumentów Zamawiającego dla poszczególnych trybów negocjacyjnych,
  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert w trybach negocjacyjnych,
  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2016,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę.
  • prezentację szkoleniową.

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym  od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e – Usługi, e- Zamówienia, e – Faktura /;
  2. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  3. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  4. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  5. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, w dniach 7. czerwca ( 10.00 – 16.00 ) – 8. czerwca ( 9.00 – 15.00 ) 2018 roku; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel.: 58/3002750; e-mail: H0523@accor.com; www.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  750 PLN + 23 proc. VAT
  • uwaga :

w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do 1. czerwca 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem: 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  1. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto  :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A.,  Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku , 

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik,

502 / 174601, 12 / 633 23 43 


 PROGRAM SZKOLENIA :

 WARSZTATY DLA ZAMAWIAJĄCYCH PUBLICZNYCH  

TRYBY NEGOCJACYJNE

W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

+

ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

­­­

GDAŃSK, 7. – 8. CZERWCA 2018 ROKU

______________________________

I. Wprowadzenie:

  • aktualny stan prawny,
  • różnice pomiędzy dialogiem technicznym a dialogiem konkurencyjnej i trybami negocjacyjnym (w tym zagrożenia stosowania dialogu technicznego).

II. Negocjacje z ogłoszeniem:

  • omówienie przesłanek stosowania,
  • rekomendowane rodzaje zamówień do realizacji w trybie negocjacji z ogłoszeniem,
  • szacowanie przedmiotu zamówienia,
  • przebieg postępowania z uwzględnieniem etapów postępowania, w tym:
  1. ogłoszenie o zamówieniu – obligatoryjne postanowienia – kryteria, istotne postanowienia umowy, wadium,
  2. badanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców, ochrona informacji zastrzeżonych przez wykonawców,
  3. wstępne SIWZ i zaproszenie do złożenia oferty wstępnej,
  4. negocjacje i jego etapy (zasady i zakres negocjacji – stanowiska negocjacyjne, udzielenie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
  5. SIWZ ostateczna i wybór najkorzystniejszej oferty.
  • nieprawidłowości przy stosowaniu trybu negocjacji z ogłoszeniem.

III. Dialog konkurencyjny:

  • omówienie przesłanek stosowania,
  • przebieg postępowania z uwzględnieniem etapów postepowania, w tym:
  1. ogłoszenie o zamówieniu,
  2. ocena wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców,
  3. zaproszenie do dialogu,
  4. dialog jako najważniejsza część postępowania (podział na etapy, zakres, zasady prowadzenia dialogu),
  5. SIWZ i zaproszenie do składania ofert,
  6. wybór najkorzystniejszej oferty i udzielenie zamówienia publicznego,
  • zasady i przedmiot dialogu (stanowiska negocjacyjne, udzielanie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
  • nieprawidłowości przy stosowaniu dialogu konkurencyjnego

IV. Negocjacje bez ogłoszenia:

  • omówienie przesłanek stosowania,
  • przebieg procedury krok po kroku, w tym:
  1. zaproszenie do negocjacji (w tym obowiązki informacyjne),
  2. negocjacje,
  3. zaproszenie do składania ofert,
  4. ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy
  5. udzielenie zamówienia publicznego,
  • nieprawidłowości przy stosowaniu negocjacji bez ogłoszenia.

V. Zamówienie z wolnej ręki:

  • szczegółowe omówienie przesłanek stosowania,
  • zamówienia in-house (cel, zasady realizacji, szczególny rodzaj powiązań pomiędzy podmiotami kontrolującymi i kontrolowanymi),
  • przebieg procedury, w tym:
  1. zaproszenie do negocjacji (w tym obowiązki informacyjne),
  2. negocjacje,
  3. udzielenie zamówienia publicznego.

VI. Zapytanie o cenę:

  • szczegółowe omówienie przesłanek stosowania,
  • próba odpowiedzi na pytanie czy zapytanie o cenę ma jeszcze praktyczne zastosowanie,
  • przebieg, forma, zakres.

VII. Partnerstwo innowacyjne:

  • szczegółowe omówienie przesłanek stosowania partnerstwa innowacyjnego,
  • ustalenie wartości szacunkowej partnerstwa innowacyjnego,
  • przebieg procedury, w tym:
  1. ogłoszenie o zamówieniu – wszczęcie postępowania,
  2. badanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców, ochrona informacji zastrzeżonych przez wykonawców,
  3. wyniki oceny wniosków („krótka lista” wykonawców),
  4. SIWZ i zaproszenie do złożenia ofert wstępnych i ich ocena,
  5. negocjacje i jego etapy (zasady i zakres negocjacji -stanowiska negocjacyjne, udzielenie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
  6. SIWZ ostateczna i wybór najkorzystniejszej oferty,
  7. realizacja przedmiotu partnerstwa innowacyjnego – przykład zastosowania procedury.

VIII. Szczegółowe omówienie zagadnienia elektronizacji w Pzp, w tym:

  1. Wprowadzenie
  • aktualny stan prawny,
  1. Elektronizacja systemu zamówień publicznych
  • formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna) w świetle rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27.06.2017r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,
  • problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
  • formaty danych (typy plików) stosowanych w toku komunikacji elektronicznej,
  • podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
  • pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
  • komunikacja elektroniczna rodzaje i formy, wyłączenia,
  • czynności wyłączone z elektronizacji procesu zamówień publicznych,
  • etapy elektronizacji zamówień: aktualny (od 18.04.2018r.) oraz po 18.10.2018r.,
  • obowiązki i zasady prowadzenia postępowania po wprowadzeniu I etapu elektronizacji oraz po 18.10.2018r.
  1. Przebieg postępowania
  • przygotowanie i prowadzenie postępowania: w tym: publikacji ogłoszeń, publikacji SIWZ, komunikacja w toku postępowania na linii Zamawiający – Wykonawcy,
  • formy użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (rygor nieważności),
  • oświadczeń w tym JEDZ, forma złożenia oferty za pomocą Portalu e-Usług, problematyka zwrotu oferty złożonej po terminie składania ofert, otwarcie ofert przez Zamawiającego, badanie ofert, wyjaśnienie treści oferty, informacja z otwarcia ofert, ocena ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź unieważnieniu postępowania),
  • wadium w formie niepieniężnej (problemy i zagrożenia),
  • konsekwencje praktyczne i prawne wynikające z treści rt. 26 ust. 6 ustawy Pzp w zakresie formy składania dokumentów JEDZ.
  1. Szczegółowe omówienie zagadnienia przygotowania oświadczenia JEDZ za pomocą narzędzia ESPD
  • ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
  • sposoby składania JEDZ i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie.
  1. Platforma e-Zamówienia
  • omówienie publicznej platformy e-Zamówienia (moduły, daty wprowadzenia, standardy),
  • komunikat UZP z dnia 12.04.2018r.
  1. e-Faktura
  • omówienie obowiązków wynikających z Dyrektywy 2014/55/UE z dnia 16.04.2014r. w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych – terminy, obowiązki zasady, formy stosowania,
  1. Komercyjna platforma e-Usług
  • zasady i sposób wyboru komercyjnej platformy e-Usług dla Zamawiających,

IX. Odpowiedzi na pytania słuchaczy

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *