Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych + elektronizacja zamówień publicznych, Lublin, 19. – 20. kwietnia 2018 roku

WARSZTATY DLA ZAMAWIAJĄCYCH PUBLICZNYCH :

 TRYBY NEGOCJACYJNE

W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

+

ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

  

  • JAK PRAWIDŁOWO PRZEPROWADZIĆ PROCEDURĘ NEGOCJACYJNĄ ?
  • KIEDY I JAK NALEŻY NEGOCJOWAĆ ?
  • CZY WARTO STOSOWAĆ DIALOG TECHNICZNY ?
  • JAK POZYSKAĆ WIEDZĘ OD WYKONAWCY ?
  • JAKA JEST RÓŻNICA POMIĘDZY NEGOCJACJAMI Z OGŁOSZENIEM A DIALOGIEM KONKURENCYJNYM ?
  • OMÓWIENIE PROCESU ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W PODZIALE NA ETAPY I OBOWIĄZKI  – WYKONAWCA/ZAMAWIAJĄCY

LUBLIN, 19. – 20. KWIETNIA 2018 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną omówione zasady i praktyczne aspekty:

  • procedur udzielenia zamówienia publicznego w trybach negocjacyjnych (negocjacje z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, partnerstwo innowacyjne), w tym m.in. :
  1. przesłanki zastosowania trybów negocjacyjnych,
  2. przykłady, kiedy warto zastosować tryb negocjacyjny a kiedy stosować dialog techniczny,
  3. szczegółowe omówienie poszczególnych procedur z uwzględnieniem harmonogramu i charakteru każdej z nich,
  4. wskazanie zasadniczych różnic pomiędzy poszczególnymi trybami w zakresie dopuszczalnych elementów podlegających negocjacji,
  5. sporządzanie ogłoszenia o zamówieniu (budowanie warunków udziału), ocena wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
  6. SIWZ wstępna – oferta wstępna,
  7. zasady negocjacji i tryb ich przeprowadzenia, podział na etapy, stanowiska negocjacyjne, odpowiedzi na pytania wykonawców,
  8. negocjacje jako moment pozyskania wiedzy od wykonawców w toku postępowania,
  9. SIWZ ostateczna – ocena i wybór najkorzystniejszej oferty,
  10. prowadzenie postępowań negocjacyjnych na przykładach – zagrożenia i przykłady ich eliminacji,
  • etapów wprowadzenia elektronizacji systemu zamówień publicznych, w tym m.in. : 
  1. omówienie elektronicznych instrumentów w zamówieniach publicznych,
  2. elektroniczne oświadczenie woli,
  3. podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,
  4. komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych,
  5. etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji i terminy wprowadzenia) w podziale na poszczególne tryby negocjacyjne,
  6. ESPD przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę – warsztaty,
  7. komercyjna platforma e-Usług a zarzuty niegospodarności – jak uniknąć nieprawidłowości.
  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem zamówień udzielanych w trybach negocjacyjnych oraz etapów elektronizacji systemu zamówień publicznych (e-zamówienia) w zakresie procedury krajowej i unijnej,
  2. Kiedy warto stosować tryby negocjacyjne, a kiedy nie należy ich stosować z uwzględnieniem taryfikatora korekt finansowych, wskazanie różnic zakresu przedmiotu negocjacji,
  3. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów  w zakresie zamówień publicznych i sposobów ich praktycznego rozwiązania,
  4. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie elektronizacji oświadczenia JEDZ po 18.04.2018r.
  5. Ponadto zostaną omówione zasady: jak uniknąć zarzutu niegospodarności przy wyborze komercyjnej Platformy e-Usług.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE)  ,
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • rozrysowane schematy poszczególnych trybów negocjacyjnych do ich praktycznego wykorzystania,
  • przykłady zapisów dokumentów Zamawiającego dla poszczególnych trybów negocjacyjnych,
  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert w trybach negocjacyjnych,
  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2016,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę..
  • prezentację szkoleniową.

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od ponad 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym  od 13 lat dla jednej z największych publicznych uczelni,

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. :

  1. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  2. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  3. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  4. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w LUBLINIE, w dniach 19. kwietnia (10.00 – 16.00) – 20. kwietnia (9.00 – 15.00) 2018 roku; w sali konferencyjnej Hotelu MŁYN, przy Al. Racławickich 23 A, tel.: 81 536 70 20; (budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; parking dla uczestników szkolenia jest bezpłatny) – szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia znajdą Państwo na stronie www.hotel-mlyn.lublin.pl,
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  750 PLN + 23 proc. VAT
  • uwaga :

w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do 13. kwietnia 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku , 

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik

502 / 174601, 12 / 633 23 43 

 


 

 PROGRAM SZKOLENIA :

TRYBY NEGOCJACYJNE

W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

+

ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

LUBLIN, 19. – 20. KWIETNIA 2018 ROKU

____________________________________

DZIEŃ PIERWSZY :

I. Wprowadzenie

  • aktualny stan prawny,
  • różnice pomiędzy dialogiem technicznym a dialogiem konkurencyjnej i trybami negocjacyjnym (w tym zagrożenia stosowania dialogu technicznego).

II. Negocjacje z ogłoszeniem

  • omówienie przesłanek stosowania,
  • rekomendowane rodzaje zamówień do realizacji w trybie negocjacji z ogłoszeniem,
  • szacowanie przedmiotu zamówienia,
  • przebieg postępowania z uwzględnieniem etapów postępowania, w tym:
  1. ogłoszenie o zamówieniu – obligatoryjne postanowienia – kryteria, istotne postanowienia umowy, wadium,
  2. badanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców, ochrona informacji zastrzeżonych przez wykonawców
  3. wstępne SIWZ i zaproszenie do złożenia oferty wstępnej,
  4. negocjacje i jego etapy (zasady i zakres negocjacji – stanowiska negocjacyjne, udzielenie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
  5. SIWZ ostateczna i wybór najkorzystniejszej oferty.
  • nieprawidłowości przy stosowaniu trybu negocjacji z ogłoszeniem.

III. Dialog konkurencyjny

  • omówienie przesłanek stosowania,
  • przebieg postępowania z uwzględnieniem etapów postępowania, w tym:
  1. ogłoszenie o zamówieniu,
  2. ocena wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców,
  3. zaproszenie do dialogu,
  4. dialog jako najważniejsza część postępowania (podział na etapy, zakres, zasady prowadzenia dialogu)
  5. SIWZ i zaproszenie do składania ofert
  6. wybór najkorzystniejszej oferty i udzielenie zamówienia publicznego,
  • zasady i przedmiot dialogu (stanowiska negocjacyjne, udzielanie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
  • nieprawidłowości przy stosowaniu dialogu konkurencyjnego

IV. Negocjacje bez ogłoszenia

  • omówienie przesłanek stosowania,
  • przebieg procedury krok po kroku, w tym:
  1. zaproszenie do negocjacji (w tym obowiązki informacyjne)
  2. negocjacje,
  3. zaproszenie do składania ofert,
  4. ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy
  5. udzielenie zamówienia publicznego,
  • nieprawidłowości przy stosowaniu negocjacji bez ogłoszenia.

DZIEŃ DRUGI :

V. Zamówienie z wolnej ręki:

  • szczegółowe omówienie przesłanek stosowania,
  • zamówienia in-house (cel, zasady realizacji, szczególny rodzaj powiązań pomiędzy podmiotami kontrolującymi i kontrolowanymi)
  • przebieg procedury, w tym:
  1. zaproszenie do negocjacji (w tym obowiązki informacyjne)
  2. negocjacje,
  3. udzielenie zamówienia publicznego.

VI. Zapytanie o cenę:

  • szczegółowe omówienie przesłanek stosowania,
  • próba odpowiedzi na pytanie czy zapytanie o cenę ma jeszcze praktyczne zastosowanie
  • przebieg, forma, zakres.

VII. Partnerstwo innowacyjne:

  • szczegółowe omówienie przesłanek stosowania partnerstwa innowacyjnego,
  • ustalenie wartości szacunkowej partnerstwa innowacyjnego,
  • przebieg procedury, w tym:
  1. ogłoszenie o zamówieniu – wszczęcie postępowania,
  2. badanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w tym elektronicznej wersji oświadczenia JEDZ wykonawców, ochrona informacji zastrzeżonych przez wykonawców
  3. wyniki oceny wniosków („krótka lista” wykonawców)
  4. SIWZ i zaproszenie do złożenia ofert wstępnych i ich ocena,
  5. negocjacje i jego etapy (zasady i zakres negocjacji -stanowiska negocjacyjne, udzielenie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ),
  6. SIWZ ostateczna i wybór najkorzystniejszej oferty,
  7. realizacja przedmiotu partnerstwa innowacyjnego – przykład zastosowania procedury.

VIII. Szczegółowe omówienie zagadnienia elektronizacji w Pzp, w tym:

  • formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna),
  • problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
  • podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
  • pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
  • komunikacja elektroniczna rodzaje i formy,
  • Komunikacja elektroniczna w toku postępowania: forma, tryb, wyjątki od jej stosowania,
  • omówienie platformy e-Zamówienia,
  • etapy elektronizacji zamówień: I etap: od 18.04.2018r., II etap: od 18.10.2018r.
  • obowiązki i zasady prowadzenia postepowania po 18.04.2018r. i po 18.10.2018r.
  • sposoby składania JEDZ po 18.04.2018r. i przykładowe zapisy SIWZ w tym zakresie,
  • ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę,
  • Jak uniknąć zarzutu niegospodarności przy wyborze komercyjnej Platformy e-Usług.                                           

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *