SZKOLENIE ON – LINE DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH/ STYCZEŃ 2022 – Nowe Prawo Zamówień Publicznych po roku obowiązywania ustawy : prawidłowa interpretacja oraz praktyczne aspekty stosowania przepisów w postępowaniach poniżej i powyżej progów unijnych, 20. stycznia 2022 roku


SZKOLENIE ON – LINE DLA SPECJALISTÓW DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH


 Dobre praktyki i unikanie ryzyk w procedurze przetargowej

na podstawie doświadczeń po roku obowiązywania nowej ustawy PZP 


PRAWIDŁOWA INTERPRETACJA ORAZ PRAKTYCZNE

ASPEKTY STOSOWANIA PRZEPISÓW 

NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

W POSTĘPOWANIACH

PONIŻEJ I POWYŻEJ PROGÓW UNIJNYCH


Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia, które najczęściej budzą wątpliwości w trakcie prowadzenia postępowania m.in.  :

  • Obowiązkowa treść w podziale na SWZ poniżej i powyżej progów UE (dostawy, roboty budowlane usługi),
  • Wyjaśnianie oraz zmiany SWZ i ogłoszenia o zamówieniu (zasady, terminy, wątpliwości),
  • Podmiotowe środki dowodowe (zakres, podział, termin ich złożenia, zakres wyjaśnień),
  • Tryb podstawowy z negocjacjami,
  • Ocena ofert (kryteria, RNC),
  • Waloryzacja i podwykonawstwo,
  • Składanie ofert – otwarcie ofert przy użyciu Platform e-Usług,

20. STYCZNIA 2022 ROKU


Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu on – line dla specjalistów ds. zamówień publicznych, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione nowe zasady prowadzenia postępowań poniżej i powyżej progów unijnych z uwzględnieniem nowej praktyki ich stosowania na podstawie doświadczeń po roku obowiązywania Nowego Prawa Zamówień Publicznych.

W trakcie zajęć uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę na temat dobrych praktyk i unikania ryzyk, w tym m.in.:

  • jak prawidłowo przygotować SWZ wraz załącznikami poniżej i powyżej progów UE z uwzględnieniem obecnego dorobku KIO oraz
  • jak uniknąć podstawowych błędów podczas procesu udzielenia zamówienia.

Ponadto :

  • zostanie przedstawiony i omówiony schemat postępowania w trybie podstawowym w 3 wariantach ze szczególnym uwzględnieniem wariantu z możliwością prowadzenia negocjacji,
  • uczestnicy otrzymają do wykorzystania szereg praktycznych dokumentów (SWZ), przygotowanych na potrzeby nowych postępowań ” poniżej ” i ” powyżej ” progów UE,
  • zostanie omówionych także kilka najistotniejszych problemów, których nowa ustawa PZP nie reguluje w sposób precyzyjny.

Szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: pracowników podmiotów Zamawiających, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w skład komisji przetargowych.

Celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:

1. Przedstawienie nowych i problemowych zagadnień z jakimi spotkają się Zamawiający w trakcie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie ustawy Prawo zamówień publicznych, zarówno w procesie udzielenia zamówienia publicznego w zakresie procedury krajowej i unijnej. Szkolenie szczegółowo przedstawia kluczowy dokument jakim jest Specyfikacja Warunków Zamówienia, jej zakres, terminologię, obowiązkowe postanowienia w tym projekt umowy.

2. Zapoznanie uczestników z praktycznymi zapisami i praktycznymi rozwiązaniami w zakresie oceny i badania ofert, komunikacji w toku prowadzenia postępowania i obowiązkowych zapisów SWZ w tym zakresie.


PROGRAM SZKOLENIA ON – LINE :

PRAWIDŁOWA INTERPRETACJA ORAZ PRAKTYCZNE

ASPEKTY STOSOWANIA PRZEPISÓW 

NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

W POSTĘPOWANIACH

PONIŻEJ I POWYŻEJ PROGÓW UNIJNYCH


20. STYCZNIA 2022 ROKU


I. Wprowadzenie – aktualny stan prawny.

II. Obowiązkowa treść w podziale na SWZ poniżej i powyżej progów UE (dostawy, roboty budowlane usługi) :

  • treść SWZ powyżej progów UE (z podziałem na obowiązkową i obligatoryjną treść),
  • obowiązek podziału na części, katalog elektroniczny, wadium – forma tryb, termin i sposób wnoszenia i skutki jego zwrotu,
  • opis przedmiotu zamówienia – zasady, cel, opis równoważności i metod jej oceny (kilka praktycznych trudnych przykładów z życia wziętych), realizacja opisu za pomocą cech technicznych i jakościowych oraz certyfikatów – przedmiotowe środki dowodowe – termin ich złożenia, zasady ich określania i uzupełniania,
  • rodzaje kryteriów oceny ofert. Kryteria mierzalne/matematyczne czy opisowe/subiektywne,
  • czy kryterium terminu jest prawidłowe?
  • kryterium kosztu życia produktu – sposoby opisu,
  • aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia,
  • obowiązek określania terminu związania ofertą,
  • czym podpisuje się ofertę (podział w zależności od procedury) sposoby weryfikacji podpisu,
  • omówienie przebiegu procedury udzielenia zamówienia w trybie podstawowym poniżej progów UE w trzech wariantach (bez negocjacji, z możliwością negocjacji i z koniecznością przeprowadzenia negocjacji).

 III. Wyjaśnianie i zmiany SWZ i ogłoszenia o zamówieniu (zasady, terminy, wątpliwości) :

  • zasady wyjaśniania treści SWZ,
  • środki komunikacji,
  • termin składania ofert,

IV. Podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe (zakres, podział, termin ich złożenia, zakres wyjaśnień) :

  • rodzaj, zakres, moment wezwania, wyjaśnienia podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych (równoważny środek dowodowy),
  • zakres weryfikacji podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych (rodzaje dowodów).

V. Tryb podstawowy z negocjacjami :

  • omówienie podstawowych zapisów SWZ w tym zakresie (wzory dokumentów),
  • zasady prowadzenia kwalifikacji wykonawców,
  • prowadzenie negocjacji.

VI. Ocena ofert (kryteria, RNC) :

  • zasady oceny ofert (szablon),
  • wyjaśnienia i dowody (tajemnica przedsiębiorstwa),
  • omyłka niepodlegająca poprawieniu.

VII. Waloryzacja i podwykonawstwo :

  • różnica między waloryzacją a indeksacją,
  • treść i zakres zapisów waloryzacyjnych.

VIII. Składanie ofert – otwarcie ofert przy użyciu Platform e-Usług :

  • praktyczne problemy (brak informacji o trybie i formie składania ofert w SWZ itp.).

IX. Odpowiedzi na pytania uczestników


Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje. 


  • szkolenie prowadzi : mgr SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od 25 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 16 lat dla jednej z największych publicznych uczelni a od 3 lat dla jednej z czołowych instytucji naukowo – badawczych;

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia – cieszące się dużym zainteresowaniem i bardzo wysoko ocenione pod względem przygotowania merytorycznego trenera oraz przydatności przekazanej wiedzy w codziennej pracy osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i nadzór nad zamówieniami publicznymi  –  na temat  m.in. :

  1. Zamówienia publiczne na roboty budowlane – zgodnie z Nowym Prawem Zamówień Publicznych,
  2. Specyfikacja Warunków Zamówienia / SWZ / zgodnie z przepisami Nowego Prawa Zamówień Publicznych,
  3. Nowe Prawo Zamówień Publicznych,
  4. Przetarg po elektronizacji zamówień publicznych,
  5. Postępowanie przetargowe na nowych zasadach z uwzględnieniem: e-Jedz, e – Zamówienia, przepisów RODO,
  6. Praktyczne aspekty elektronizacji zamówień publicznych / e-Usługi, e – Zamówienia, e-Faktura / + RODO w zamówieniach publicznych,
  7. Tryby negocjacyjne w zamówieniach publicznych, elektronizacja zamówień publicznych,
  8. Warsztaty z zakresu PZP 2018 : Zamówienia na usługi społeczne, procedura odwrócona, elektronizacja zamówień publicznych;
  9. Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych;
  10. Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  11. Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;
  12. Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;

  • SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE :

  • szkolenie odbędzie się w dniu 20. stycznia 2022 roku, w godzinach 9.00 – 15.00;
  • szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych,
  • uczestnicy zajęć powinni dysponować urządzeniem ze stabilnym podłączeniem do internetu (komputer, tablet, telefon), słuchawkami lub głośnikami;
  • szkolenie będzie prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie edukacyjnej
  • uczestnicy zajęć otrzymają link, pod którym będą mogli się zalogować i zostaną skierowani do wirtualnej sali szkoleniowej, w której trener prowadzi zajęcia ” na żywo ” a uczestnicy mają bezpośredni podgląd do wszystkich materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia oraz mogą na bieżąco zadawać pytania, na które otrzymają odpowiedzi w czasie rzeczywistym; 
  • uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej: materiały dotyczące problematyki szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu, które są przesyłane na wskazany adres e-mail;

  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 300 PLN + 23. proc. VAT;

uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

udział w szkoleniu jest premiowany specjalnym 10 – procentowym rabatem na udział w innych zajęciach organizowanych w formie ON – LINE lub stacjonarnej przez firmę KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje w 2022 roku;


  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :
  • w terminie do dnia 14. stycznia 2022 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu – faksem : 12 / 633 23 43 lub emailem : kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  1. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje; Nest Bank S.A., NRB 71 1870 1045 2083 1066 0468 0001.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą priorytetową lub w formie elektronicznej  na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że : 

  • rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  • program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

573 325 651


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *