Warsztaty z zakresu Prawa Zamówień Publicznych 2018 : Zamówienia na usługi społeczne + procedura odwrócona + elektronizacja zamówień, Gdańsk, 22. – 23. stycznia 2018 roku

WARSZTATY Z ZAKRESU PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :

1. ZAMÓWIENIA NA USŁUGI SPOŁECZNE

jak prawidłowo przeprowadzić procedurę zamówienia

na usługi społeczne i inne szczególne usługi

 2. PROCEDURA ODWRÓCONA

 Procedura odwrócona – wady/zalety i zagrożenia w jej stosowaniu

– praktyczne ujęcie problemu – sposoby eliminacji zagrożeń

 3. ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 Omówienie procesu elektronizacji zamówień publicznych

w podziale na etapy i obowiązki  – wykonawca/zamawiający

GDAŃSK, 22. – 23. STYCZNIA 2018 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w warsztatach, podczas których zostaną  omówione :

  • zasady, procedura i praktyka udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi,
  • problemy wynikające ze stosowania procedury określonej w art. 24aa tzw. procedury odwróconej,
  • zagadnienia związane z wprowadzeniem elektronizacji zamówień publicznych.

Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz inne dodatkowe zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy Pzp i jest przygotowane w oparciu o aktualny stan prawny, w tym również najnowsze orzecznictwo.

Podczas zajęć zostaną szczegółowo omówione praktyczne aspekty poszczególnych punktów programu z wykorzystaniem case studies oraz zaprezentowaniem przykładów dobrych praktyk :

  • udzielenie zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, w tym :

–  wykaz  i omówienie usługi społecznych, do których mają zastosowanie przepisy PZP,

–  szacowanie wartości zamówienia na usługi społeczne,

–  stosowania procedury  w progach do i powyżej 750.000 Euro,

–  dlaczego nie można stosować procedury w progu do 30.000 Euro,

–  wpływ oszacowanej wartości zamówienia na procedurę udzielenia  zamówienia na usługi społeczne,

– obowiązki Zamawiającego w zakresie publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia na usługi   społeczne,

–  zasady i wytyczne dotyczące opis przedmiotu zamówienia – przykłady dobrych praktyk,

–  praktyczne omówienia zasad stosowania przesłanek wykluczenia,

–  prowadzenie postępowania na przykładach – zagrożenia i przykłady ich eliminacji,

  • procedura odwrócona, w tym :

–  przykłady jej zastosowania,

–  omówienie przykładów błędnego jej stosowania,

–  praktyka stosowania a teoria,

  • elektronizacja zamówień publicznych, szczegółowe omówienie etapów jej wprowadzenia, w tym :

–  omówienie elektronicznych instrumentów w zamówieniach publicznych,

–  elektroniczne oświadczenie woli,

–  podpis elektroniczny – podstawy prawne, wymogi formalne, skutki prawne,

–  komunikacja elektroniczna w zamówieniach publicznych,

–  etapy wprowadzenia e-zamówień (formy ich realizacji i terminy wprowadzenia)

–   ESPD przygotowanie elektronicznego JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę – warsztaty.

  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w tym: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie sposobów realizacji wybranych zagadnień w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem  : zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi;  stosowania procedury odwróconej w praktyce Zamawiającego w zakresie procedury krajowej  i unijnej; elektronizacji zamówień publicznych (e-zamówienia),
  2. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami rozwiązań określonych w ustawie Pzp,
  3. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów  w zakresie zamówień publicznych.
  4. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami nowych rozporządzeń wykonawczych do znowelizowanej ustawy PZP oraz sposobami stosowania ich w praktyce.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE)  ,
  • Tekst jednolity ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • tabelę zmian ukazujące stan aktualny, stan prawny po wprowadzeniu zmian oraz praktyczne znaczenie zmian dla Zamawiającego i Wykonawcy
  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert
  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,
  • wiele przykładów udzielanych zamówień na różne usługi społeczne do  praktycznego wykorzystania,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem i praktyczną prezentacją jego wypełniania przez Zamawiającego i wykonawcę.
  • prezentację szkoleniową.

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie prowadzi : MGR SEBASTIAN RUDZIŃSKI

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych;

od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 12 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w audycie zamówień publicznych ( w tym w projektach unijnych ) oraz reprezentowaniem zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą,

przygotował i przeprowadził na zlecenie firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje szkolenia w formule otwartej oraz zamkniętej na temat m.in.:

  • „Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych”,
  • „Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych”,
  • „Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych” ,

które zostały ocenione – w anonimowych ankietach ewaluacyjnych – bardzo wysoko pod względem przygotowania merytorycznego i dydaktycznego wykładowcy oraz możliwości praktycznego wykorzystania przekazanej wiedzy w codziennej pracy  uczestników zajęć,

  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, w dniach 22. stycznia ( 10.00 – 16.00 ) – 23. stycznia ( 9.00 – 15.00 ) 2018 roku; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel. : 58 / 3002750; e-mail :H0523@accor.com ; www.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  750,00 PLN + 23 proc. VAT,
  • uwaga :

w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  • w terminie do 15. stycznia 2018 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem : 12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  1. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania faktury – na konto : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A., Oddział w Krakowie, NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.  

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz,

Pełnomocnik,

502 / 174601, 12 / 633 23 43 

 


 

PROGRAM WARSZTATÓW

Z ZAKRESU PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH :

1. ZAMÓWIENIA NA USŁUGI SPOŁECZNE

jak prawidłowo przeprowadzić procedurę zamówienia

na usługi społeczne i inne szczególne usługi

 2. PROCEDURA ODWRÓCONA

 Procedura odwrócona – wady/zalety i zagrożenia w jej stosowaniu

– praktyczne ujęcie problemu – sposoby eliminacji zagrożeń

 3. ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 Omówienie procesu elektronizacji zamówień publicznych

w podziale na etapy i obowiązki  – wykonawca/zamawiający

GDAŃSK, 22. – 23. STYCZNIA 2018 ROKU

Dzień pierwszy :

Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi 

I. Wprowadzenie:

  • aktualny stan prawny,

II. Usługi społeczne:

  • omówienie podstawowych pojęć i definicji,
  • zasady szacowania zamówień społecznych,
  • zasady opisu przedmiotu zamówienia – błędny opis i ryzyka z tym związane, kryteria oceny ofert, klauzule społeczne, obowiązki z wynikające z reguł kodeksu pracy,
  • podział zamówień społecznych ze względu na ich wartość,
  • omówienie odmienności procedur udzielenia zamówienia na usługi społeczne,

III. Procedura udzielenia zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi:

  • przygotowanie postępowania – ogłoszenie treść i zakres,
  • przesłanki wykluczenia, odrzucenia, dostęp podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie na usługi społeczne,
  • wszczęcie postępowania (tryb i forma),
  • tryb udzielenia odpowiedzi na pytania wykonawców w toku postępowania,
  • wybór najkorzystniejszej oferty,
  • ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.

IV. Case study + dobre praktyki:

  • Analizie przykładów różnego rodzaju udzielonych zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
  • Omówienie dobrych praktyk.

Dzień drugi:

Moduł I – Procedura odwrócona

I. Omówienie przykładów zastosowania procedury odwróconej:

  • stan prawny,
  • omówienie praktycznych różnic pomiędzy procedurą odwróconą a „normalną”,
  • czy procedura odwrócona jest lekarstwem na wszystko? – próba odpowiedzi na pytanie
  • sposób i tryb badania złożonych ofert,
  • odmienność oświadczeń Wykonawcy w różnych częściach postępowania i sposoby uniknięcia ryzyka nieważności umowy,
  • przetarg wieloczęściowy, zagrożenia i ryzyka z tym związane, różne oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej jednego wykonawcy w toku postępowania,
  • rezygnacja z procedury odwróconej – praktyczne przykłady, dobre praktyki,

Moduł II – Elektronizacja zamówień publicznych

I. Aktualny stan prawny:

  • ustawa Pzp,
  • zmiany w ustawach powiązanych z ustawą Pzp,
  • nowe akty wykonawcze wydane na podstawie znowelizowanej ustawy Pzp,
  • rozporządzenie w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,

II. Szczegółowe omówienie zagadnienia elektronizacji w Pzp, w tym:

  • formy oświadczeń woli (pisemna, elektroniczna),
  • problematyka elektronicznych oświadczeń woli – ryzyka, zagrożenia, forma,
  • podpis elektroniczny – cechy, podział ze względu na formę, skutki prawne,
  • pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny,
  • komunikacja elektroniczna – rodzaje i formy,
  • komunikacja elektroniczna w toku postępowania: forma, tryb, wyjątki od jej stosowania,
  • omówienie platformy e-Zamówienia,
  • etapy elektronizacji zamówień: I etap: od 18.04. 2018 roku, II etap: od 18.10. 2018 roku,
  • obowiązki i zasady prowadzenia postępowania po 18.04. 2018 roku i po 18.10. 2018 roku,
  • ESPD – praktyczne warsztaty przygotowania JEDZ przez Zamawiającego i Wykonawcę.

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *