Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych, Gdańsk, 23. – 24. listopada 2017 roku

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE :

1. SZKÓŁ WYŻSZYCH

2. INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH

PO NOWELIZACJI PRZEPISÓW

USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę przetargową

w szkole wyższej i instytucji naukowo – badawczej

w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych

i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

 zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp

OMÓWIENIE ZMIAN ZAWARTYCH W NOWELIZACJI USTAWY PZP

DOSTOSOWANIE POLSKICH REGULACJI PRAWNYCH DO DYREKTYW UNII EUROPEJSKIEJ 2014/24/UE i 2014/25/UE

TABELARYCZNE PRZEDSTAWIENIE

ZMIAN ORAZ ICH PRAKTYCZNEGO ZNACZENIA

W POSTĘPOWANIACH  O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO :

1. STAN PRAWNY – PRZED ZMIANAMI

2. STAN PRAWNY – PO ZMIANACH

3. KONSEKWENCJE DLA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW

                 

                    GDAŃSK, 23. – 24. LISTOPADA 2017 ROKU                 

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje  uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną  omówione ZMIANY, dotyczące zamawiania dostaw, usług i robót budowlanych po nowelizacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz konsekwencje tych zmian w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania szkół wyższych  i instytucji naukowo – badawczych .

Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE  i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz inne dodatkowe zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy Pzp a także praktyczne aspekty zamówień realizowanych przez szkoły wyższe i instytucje naukowo – badawcze, w tym case studies oraz przykłady dobrych praktyk.

W trakcie zajęć  uczestnicy zapoznają się z oceną prawną i wpływem zmian ustawy Pzp  na sposób przygotowania i realizacji zamówień publicznych w szkołach wyższych i instytucjach naukowo – badawczych, w tym  zostaną przygotowani do nowych wymagań ustawodawcy  m. in. :

  • zamówienia z dziedziny nauki i kultury a zasada konkurencyjności i równego traktowania wykonawców,
  • nowe zasady budowy SIWZ,
  • opis przedmiotu zamówienia w specyfice szkół wyższych i instytucji naukowo –badawczych : przykłady dobrych praktyk,
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ),
  • nowe zasady dotyczące formy i sposobu składania ofert,
  • znacznie poszerzony katalog kryteriów oceny ofert po nowelizacji, (w tym pojęcie ”kosztu”), zasady budowy kryteriów oceny ofert, przykłady zastosowania jednego kryterium – cena
  • zmiany w zakresie budowy warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich dokumentowania przez Wykonawców,
  • wykluczenie wykonawcy – poszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego, etapy  na  których Wykonawca może być wykluczony (zasada odwróconej weryfikacji),
  • nowe zasady składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
  • istotne zmiany w zakresie podwykonawstwa,
  • wymóg zatrudniania przez wykonawcę pracowników na umowę o pracę – kiedy może być stosowany?
  • klauzule społeczne – kiedy prawo, a kiedy obowiązek ich stosowania?
  • poszerzone środki ochrony prawnej dla wykonawców,
  • istotne zmiany w konstruowaniu projektów umów – w tym art. 144 ust. 1 ustawy Pzp,
  • nowe pojęcie zmiany istotnej umowy,
  • nowe zasady udzielania zamówień z wolnej ręki, w tym na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 4), art.67 ust. 1 pkt.6), art.67 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp
  • co z zamówieniem dodatkowym? A może opcja?
  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur o udzielenie zamówienia publicznego w szkole wyższej i instytucji naukowo – badawczej: kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które dopiero zdobywają wiedzę w zakresie zamówień publicznych oraz osób wchodzących  w składy komisji przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie zmian  w ustawie Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP,
  2. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami zmian w ustawie Pzp,
  3. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów  w zakresie zamówień publicznych w uczelniach wyższych  i instytucjach naukowo – badawczych,
  4. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami nowych rozporządzeń wykonawczych do znowelizowanej ustawy PZP oraz sposobami stosowania ich w praktyce.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE)  ,
  • ustawę o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • tabelę zmian ukazujące stan aktualny, stan prawny po wprowadzeniu zmian oraz praktyczne znaczenie zmian dla Zamawiającego i Wykonawcy
  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług i robót budowlanych) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert
  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,
  • case-studies dotyczące wybranych zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE – gdzie ujawniono rażące naruszenie przepisów prawa wspólnotowego i krajowego
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem
  • prezentację

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie prowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI – prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych; od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym od 11 lat dla jednej z największych publicznych uczelni; legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w audycie zamówień publicznych ( w tym w projektach unijnych ),
  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych, które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia, 
  • szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, w dniach 23. listopada ( 10.00 – 16.00 ) – 24. listopada ( 9.00 – 15.00 ) 2017 roku; w klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej  hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel. : 58 / 3002750; e-mail : H0523@accor.com ; www.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi 750 PLN + 23 proc. VAT
  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest
  1. w terminie do 17. listopada 2017 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem :12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz
  2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania  faktury – na konto  :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A.,  Oddział w Krakowie,NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

  1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,
  1. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku ,

Bolesław Budzicz

Pełnomocnik

502 / 174601, 12 / 633 23 43 


PROGRAM SZKOLENIA : 

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PRAKTYCE :

1. SZKÓŁ WYŻSZYCH

2. INSTYTUCJI NAUKOWO – BADAWCZYCH

PO NOWELIZACJI PRZEPISÓW

USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę przetargową

w szkole wyższej i instytucji naukowo – badawczej

w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych

i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

 zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp

OMÓWIENIE ZMIAN ZAWARTYCH W NOWELIZACJI USTAWY PZP

DOSTOSOWANIE POLSKICH REGULACJI PRAWNYCH DO DYREKTYW UNII EUROPEJSKIEJ 2014/24/UE i 2014/25/UE

TABELARYCZNE PRZEDSTAWIENIE

ZMIAN ORAZ ICH PRAKTYCZNEGO ZNACZENIA

W POSTĘPOWANIACH  O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO :

1. STAN PRAWNY – PRZED ZMIANAMI

2. STAN PRAWNY – PO ZMIANACH

3. KONSEKWENCJE DLA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW

                 

                    GDAŃSK, 23. – 24. LISTOPADA 2017 ROKU         

I. Aktualny stan prawny – ustawa o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych oraz niektórych innych ustaw oraz najważniejsze akty około ustawowe konieczne do przygotowania i przeprowadzenia postępowania – zmiany w zamówieniach publicznych:

  • znowelizowana ustawa Pzp,
  • zmiany w ustawach powiązanych z ustawą Pzp,
  • nowe akty wykonawcze wydane na podstawie znowelizowanej ustawy Pzp.

II. Omówienie skutków regulacji zawartych w znowelizowanej ustawie Pzp i nowych aktach wykonawczych wydanych do ustawy:

  • zmian w systemie zamówień publicznych (i niektórych innych ustaw) wynikających z konieczności dostosowania ustawy Pzp do nowych Dyrektyw: Dyrektywy klasycznej 2014/24/UE z dnia 26. lutego 2014 roku oraz Dyrektywy sektorowej 2014/25/UE z dnia 26. lutego 2014 roku,
  • zmian zaimplementowanych do ustawy Pzp – niewynikających z Dyrektywy klasycznej i sektorowej,
  • zmian w aktach wykonawczych do ustawy Pzp oraz nowych aktów wykonawczych wydanych na podstawie znowelizowanej ustawy.

III. Szczegółowe omówienie znowelizowanych przepisów ustawy:

  • Znaczenie nowych definicji zawartych w ustawie (cykl życia, oznakowanie, środkach komunikacji elektronicznej, …),
  • Nowe wyłączenia zawarte w art. 4,
  • Omówienie zasad udzielania zamówień w dziedzinach nauki, kultury (art. 4d ustawy Pzp),
  • Czy art. 4d ust. 1 pkt 4 dotyczy Bibliotek Uniwersyteckich?
  • Przedmiot wytwarzany wyłącznie do celów badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych,
  • Zamówienia mieszane,
  • Zasady udzielenia zamówień publicznych w świetle potrzeb zakupowych szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych,
  • Przekazywanie informacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej i wyłączenia tej zasady.
  • Nowe obowiązki kierownika Zamawiającego,
  • Plany zamówień i ich upublicznienie,

IV. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

  • Zespół a Komisja Przetargowa
  • Zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia (cechy produktu lub usługi, szczególne cechy, wyniki badań), podział zamówienia na części,
  • Dialog techniczny i jego wpływ na przebieg postępowania,
  • Opis przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem specyfiki szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych, osiągnięcia celów badań naukowych i potrzeb organizacyjnych (case – studies, praktyczne rozwiązania),
  • Znowelizowane warunki udziału w postępowaniu (podmiotowe, przedmiotowe),
  • Dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału (JEDZ, nowa treść rozporządzenia o dokumentach). Krótki poradnik dot. wypełniania JEDZ oraz jego weryfikacji. Nowy obowiązek – JEDZ składany w wersji elektronicznej.
  • Ustalenie wartości zamówienia (RB, D i U),
  • Ogłoszenia (ogłoszenie wstępne, ogłoszenie o udzielenie zamówienia, skrócenie terminów),
  • Treść SIWZ po nowelizacji (określenie wariantu, wskazanie podwykonawcy, ..)
  • Przesłanki wykluczenia (obligatoryjne, fakultatywne, okres wykluczenia, sanacja przesłanek wykluczenia).

V. Praktyczne omówienie poszczególnych trybów udzielenia zamówienia o udzielenie zamówienia publicznego:

  • Przetarg nieograniczony,
  • Przetarg ograniczony – kryteria selekcji,
  • Negocjacje z ogłoszeniem – kryteria selekcji,
  • Dialog konkurencyjny,
  • Negocjacje bez ogłoszenia,
  • Zamówienie z wolnej ręki (zamówienia naukowo-badawcze), zamówienia in – house,
  • Partnerstwo Innowacyjne,
  • Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi (omówienie, praktyczne przykłady zastosowania, np. usługi szkoleniowo-konferencyjne, usługi pocztowe; ryzyka i nieprawidłowości w realizacji zamówień w tym trybie)

VI. Oferta i co dalej?!

  • Wybór oferty przed oceną spełniania warunków udziału w postępowaniu,
  • Oferta wariantowa (zmiany),
  • Informacja z otwarcia ofert,
  • Nowe zasady badania i oceny ofert,
  • Uzupełnienie dokumentów,
  • Wyjaśnianie treści ofert, poprawiania omyłek w ofertach,

VII. Przesłanki odrzucenia oferty:

  • Rażąco niska cena, wyjaśnienia i dowody wyliczenia ceny lub kosztu,
  • Nowe przesłanki odrzucenia oferty,
  • Kryteria oceny ofert (cena, koszt, jakość, aspekty środowiskowe, innowacyjne, organizacja, serwis),
  • Obowiązek zamawiającego odrzucenia oferty z rażąco niską ceną lub kosztem w stosunku do przedmiotu zamówienia,
  • Obowiązek powiadomienia Prezesa UZP i UE o odrzuceniu oferty z rażąco niską ceną,
  • Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty,

VIII. Przesłanki unieważnienia postępowania.

IX. Okres stand still.

X. Termin przekazania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

XI. Dokumentowanie postępowań – wyłączenia z obowiązku sporządzenia protokołu z postępowania.

XII. Umowa w sprawie zamówienia publicznego:

  • Przesłanki zmiany treści umowy i obowiązki z tym związane,
  • Rozwiązanie umowy,

XIII. Środki ochrony prawnej:

  • Poszerzony katalog przesłanek (omówienie, przykłady orzecznictwa KIO),
  • Termin złożenia odwołania,
  • Uznanie w części roszczenia odwołującego.

XIV. Sprawozdania z udzielonych zamówień (sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw).                                               

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *