Zamówienia publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych, Gdańsk, 7. – 8. września 2017 roku

Warsztaty dla zamawiających publicznych w oparciu o :

 1. przepisy ustawy o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22. czerwca 2016 roku (dz.u. z 13. lipca 2016 roku poz.1020)

2. nowe rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy Pzp

 

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

W ZAKRESIE DZIAŁAŃ

INFORMACYJNO – PROMOCYJNYCH

z uwzględnieniem obowiązków promocji i informacji

projektów unijnych w perspektywie 2014-2020 

 

Jak prawidłowo przeprowadzić procedurę zamówienia publicznego 

w zakresie działań informacyjno – promocyjnych

w postępowaniach finansowanych ze środków krajowych

i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

 zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp

GDAŃSK, 7. – 8. WRZEŚNIA 2017 ROKU

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu, podczas którego zostaną przedstawione i szczegółowo omówione zagadnienia związane z prowadzeniem postępowania o zamówienie publiczne w zakresie działań informacyjno – promocyjnych, w tym również w projektach realizowanych ze środków Unii Europejskiej, z uwzględnieniem zmian wynikających z konieczności dostosowania Dyrektyw Unii Europejskiej (2014/24/UE i 2014/25/UE) do polskich regulacji prawnych oraz innych dodatkowych zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy Pzp, które są istotne przy zamówieniach publicznych w zakresie działań informacyjno – promocyjnych.

Szkolenie ma charakter praktycznego omówienia sposobu realizacji działań promocyjno-informacyjnych zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy Pzp.  

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia w tym:

  • oszacowania wartości zamówienia,
  • wyboru trybu,
  • sporządzenia prawidłowego opisu przedmiotu zamówienia,
  • wyboru oferty w oparciu o ustalone w dokumentacji zamówienia warunki i kryteria aż do podpisania umowy.

W trakcie zajęć  zostaną omówione następujące zagadnienia / w oparciu o obowiązujące przepisy oraz dobre praktyki / związane z planowaniem, narzędziami, działaniami oraz procedurami realizacji zamierzeń w zakresie promocji i informacji m.in.:

  • warsztaty dotyczące przygotowania zakupu usług i dostaw w zakresie działań promocyjno-informacyjnych, w tym:

– planowanie i budżetowanie zakupów

– oszacowanie wartości przedmiotu zamówienia

  • zasady prawidłowego opisu przedmiotu zamówienia w zakresie:

–   materiałów poligraficznych, publikacji,

–   organizacji wydarzeń, w tym konferencji, szkoleń, eventów,

– działań marketingowych (kampanie reklamowe, wybór domu mediowego, wideo, spoty reklamowe i telewizyjne),

– działań komunikacyjnych w obszarze SEM (Search Engine Marketing) (strona internetowa, social media), prowadzenie profili,

–  współpracy z mediami,

–  banerów, roll-upów,

  • dobór trybu zakupu do poszczególnych rodzajów zamawianych „produktów reklamowych i usług promocyjnych”
  • zasada konkurencyjności i równego traktowania wykonawców,
  • nowe zasady budowy SIWZ,
  • opis przedmiotu zamówienia w specyfice promocji i informacji realizowanych projektów,
  • przykłady dobrych praktyk, w tym:

– opis przedmiotu zamówienia,

– warunki udziału, kryteria selekcji,

– kryteria oceny ofert (pojęcie kosztu) katalog kryteriów oceny ofert po nowelizacji, (w tym pojęcie ”kosztu”), zasady budowy kryteriów oceny ofert, przykłady zastosowania jednego kryterium – cena,

– warunki udziału (kryteria selekcji) zmiany w zakresie budowy warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich dokumentowania przez Wykonawców,

– problematyka praw autorskich i praw pokrewnych,

– istotne postanowienia umowy,

  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ),
  • nowe zasady dotyczące formy i sposobu składania ofert,
  • wykluczenie wykonawcy – poszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego, etapy  na  których Wykonawca może być wykluczony (zasada odwróconej weryfikacji),
  • nowe zasady składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
  • istotne zmiany w zakresie podwykonawstwa,
  • wymóg zatrudniania przez wykonawcę pracowników na umowę o pracę – kiedy może być stosowany?
  • klauzule społeczne – kiedy prawo, a kiedy obowiązek ich stosowania?
  • poszerzone środki ochrony prawnej dla wykonawców,
  • istotne zmiany w konstruowaniu projektów umów – w tym art. 144 ust. 1 ustawy Pzp,
  • nowe pojęcie zmiany istotnej umowy,
  • nowe zasady udzielania zamówień z wolnej ręki, w tym na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 4), art.67 ust. 1 pkt.6), art.67 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp
  • co z zamówieniem dodatkowym? A może opcja?
  • szkolenie jest przeznaczone dla osób zobowiązanych do przeprowadzania procedur  o udzielenie zamówienia publicznego w tym: pracowników komórek zakupowych, działów zamówień publicznych, kierowników jednostek, kierowników komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania oraz  pracowników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych; szkolenie adresowane jest również do osób, które odpowiadają za działalność informacyjno – promocyjną i biorą udział w komisjach przetargowych;
  • celem szkolenia jest przedstawienie działań promocyjno-informacyjnych oraz sposobów ich realizacji w otoczeniu Prawa zamówień publicznych, w tym:
  1. Przedstawienie nowych zagadnień i pojęć/definicji, z jakimi spotkają się Zamawiający i Wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po wejściu w życie nowelizacji ustawy PZP, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki działań promocyjnych,
  2. Zapoznanie uczestników z praktycznymi konsekwencjami zmian w ustawie Pzp,
  3. Wskazanie dobrych rozwiązań najczęściej spotykanych problemów  w zakresie zamówień publicznych na promocje i kampanie informacyjne.

Uczestnicy szkolenia otrzymają na płycie CD bogaty zestaw praktycznych materiałów do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy :

  • Dyrektywy (2014/24/UE i 2014/25/UE)  ,
  • ustawę o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych  innych ustaw,
  • rozporządzenia wykonawcze do znowelizowanej ustawy PZP,
  • Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020
  • szereg przykładowych SIWZ na realizację działań informacyjno-promocyjnych, w różnych trybach ustawy pzp,
  • poradniki dotyczące stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert,
  • przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert (dla dostaw, usług) – wybrane wzorcowe przykłady dotyczące nowych kryteriów oceny ofert
  • wyroki SO dotyczące nieważności umów zwartych z naruszeniem ustawy Pzp,
  • wybrane wyniki kontroli uprzedniej i doraźnej Prezesa UZP z lat 2012 -2015,
  • case-studies dotyczące wybranych zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE – gdzie ujawniono rażące naruszenie przepisów prawa wspólnotowego i krajowego
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wraz z komentarzem
  • prezentację

i wybrane – na potrzeby szkolenia – materiały w formie skryptu oraz notes, długopis i zaświadczenie o udziale  w szkoleniu.

  • szkolenie poprowadzi : MGR  SEBASTIAN RUDZIŃSKI 

prawnik, który od 1996 roku specjalizuje się w problematyce zamówień publicznych;

absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, uczestników studiów podyplomowych oraz wielu specjalistycznych szkoleń z dziedziny zamówień publicznych; pozytywnie zaliczył egzamin w postępowaniu kwalifikacyjnym  na członka Krajowej Izby Odwoławczej;

od 20 lat prowadzi kompleksową obsługę zamówień publicznych finansowanych ze środków krajowych i pomocowych dla kilku jednostek samorządu terytorialnego, w tym  od 11 lat dla jednej z największych publicznych uczelni;

legitymuje się pogłębionym doświadczeniem w przygotowywaniu i prowadzeniu  postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o bardzo zróżnicowanym przedmiocie w zakresie działań informacyjno – promocyjnych finansowanych ze środków krajowych i współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

współpracownik firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, dla której przygotował i przeprowadził szkolenia m.in. : Praktyczne aspekty znowelizowanych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych; Zamówienia publiczne w praktyce szkół wyższych i instytucji naukowo – badawczych;

  • szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych , które w całości są przeznaczone na przekazanie praktycznej wiedzy, na temat będący przedmiotem szkolenia,
  • szkolenie odbędzie się w GDAŃSKU, w dniach 7. września ( 10.00 – 16.00 ) – 8. września ( 9.00 – 15.00 ) 2017 rokuw klimatyzowanej i doskonale wyposażonej sali konferencyjnej  hotelu NOVOTEL GDAŃSK CENTRUM, ul. Pszenna 1, tel. : 58 / 3002750; e-mail :H0523@accor.com ; www.accor.com; budynek znajduje się w centrum Gdańska, na Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta;
  • w czasie przerw, dla uczestników przewidziano kawę, herbatę, zimne napoje, drobny poczęstunek oraz obiad, 
  • koszt uczestniczenia jednej osoby wynosi  750 PLN + 23 proc. VAT
  • uwaga :

– w przypadku złożenia oświadczenia, że szkolenie jest finansowane przynajmniej w 70% ze środków publicznych oraz ma charakter kształcenia zawodowego lub służy przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników – przysługuje zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT,

  • warunkiem uczestniczenia w szkoleniu jest :

1. w terminie do 1. września 2017 roku przesłanie formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu na adres : KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje, 31 – 153 Kraków, ul. Szlak 65 lub faksem :12 / 633 23 43 lub e-mailem na konto: kontrakt@kontrakt-firma.pl oraz

2. wniesienie opłaty – wyłącznie po szkoleniu – w terminie do 7 dni od otrzymania    faktury – na konto  :   KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje ; Bank PKO S.A.,  Oddział w Krakowie,NRB 86 1240 4650 1111 0000 5155 9937.

Faktury zostaną wystawione po zakończeniu szkolenia i przesłane pocztą poleconą na adres wskazany przez podmioty zgłaszające osoby do udziału w szkoleniu.

Jednocześnie, uprzejmie informuję, że :

1. rezygnacja z udziału w szkoleniu na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia powoduje konieczność poniesienia pełnych kosztów za udział w szkoleniu,

2. program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt.

Z wyrazami szacunku,

Bolesław Budzicz,

Pełnomocnik,


PROGRAM SZKOLENIA :

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

W ZAKRESIE DZIAŁAŃ

INFORMACYJNO – PROMOCYJNYCH 

GDAŃSK, 7. – 8. WRZEŚNIA 2017 ROKU

Dzień pierwszy:

I. Wprowadzenie

II. Planowanie i budżetowanie zamówień

  • planowanie i budżetowanie zakupów w tym omówienie działań w zakresie budowania koncepcji realizacji zakupów, koszty, terminy,- 
  • oszacowanie wartości przedmiotu zamówienia w podziale na kręgi wykonawców

III. Narzędzia / działania

Część szkolenia poświęcona praktycznemu omówieniu konkretnych zasad opisu przedmiotu zamówienia wykorzystywanych  do realizacji działań informacyjnych oraz promocyjnych, m.in.:

  • zasady ogólne (spójność koncepcji, linia graficzna, hasło, strona kampanii),
  • materiały poligraficzne (projekt, koncepcja szaty graficznej, wzory)
  • publikacje (projekt, korekta, skład, łamanie)
  • materiały promocyjne i gadżety reklamowe (logo projektu, kampanii, możliwości techniczne, terminy)
  • organizacja wydarzeń, w tym konferencji, eventów, szkoleń (plan, zaproszenia,
  • działania marketingowe (kampanie reklamowe, wybór domu mediowego, wideo, spoty reklamowe i telewizyjne),
  • działania komunikacyjne w obszarze SEM – Search Engine Marketing, strona internetowa, social media, prowadzenie profili, zakup domeny, hosting  strony,
  • działania influence marketing,
  • współpraca z mediami, zakup czasu antenowego,
  • narzędzia weryfikujące.

IV. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

  • Zespół a Komisja Przetargowa,
  • Szacowanie wartości zamówienia,
  • Podział zamówienia na części, udzielanie nieplanowanych zamówień. Stosowanie art. 6a Pzp,
  • Plan zamówień publicznych i jego wpływ na tryb udzielenia zamówienia,
  • Zasady opisu przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem specyfiki działań promocyjno-informacyjnych (case – studies, praktyczne rozwiązania) – dobór trybu do przedmiotu zamówienia,
  • Postępowanie w trybie odwróconym art. 24aa,
  • Przedmiot zamówienia i jego wpływ na dobór trybu udzielenia zamówienia – złamanie prymatu trybów podstawowych a rzecz założonego celu kampanii,
  • Kryteria cenowe i pozacenowe oceny ofert, kryteria jakościowe,
  • Dialog techniczny i jego wpływ na przebieg postępowania – ryzyko czy dobrodziejstwo?
  • Znowelizowane warunki udziału w postępowaniu (podmiotowe, przedmiotowe),

budowanie warunków udziału w oparciu o zasady równego traktowania, uczciwej konkurencji, proporcjonalności i przejrzystości,

zasady budowanie kryteriów selekcji w trybach dialogowych

  • Dokumenty na potwierdzenie spełnienie warunków udziału:

Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (podstawa prawna, elektroniczne narzędzie espd, budowa, podmioty zobowiązane do jego składania, tryb składania, uzupełnianie, wyjaśnianie)

omówienie JEDZ od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy,

Rozporządzenie o dokumentach (nowa treść, nowe wyzwania),

  • Przesłanki wykluczenia (obligatoryjne, fakultatywne, okres wykluczenia, sanacja przesłanek wykluczenia),
  • Wadium – zalety przy wyborze wykonawców w przypadku odstąpienia od podpisania umowy,

Dzień drugi:

V. Praktyczne omówienie trybów udzielenia zamówienia z uwzględnieniem ich doboru dla poszczególnych działań promocyjno-informacyjnych:

  • Przetarg nieograniczony – umowa ramowa,
  • Przetarg ograniczony – kryteria selekcji,
  • Negocjacje z ogłoszeniem – kryteria selekcji,
  • Dialog konkurencyjny,
  • Negocjacje bez ogłoszenia,
  • Zamówienie z wolnej ręki,
  • Zamówienia na usługi społeczne,

VI. Oferta i co dalej?!

  • Wybór oferty przed oceną spełniania warunków udziału w postępowaniu,
  • Oferta wariantowa (zmiany),
  • Informacja z otwarcia ofert,
  • Nowe zasady badania i oceny ofert,
  • Uzupełnienie dokumentów,
  • Wyjaśnianie treści ofert, poprawiania omyłek w ofertach,

VII. Przesłanki odrzucenia oferty:

  • Rażąco niska cena, wyjaśnienia i dowody wyliczenia ceny lub kosztu,
  • Kryteria oceny ofert (cena, koszt, jakość, aspekty środowiskowe, innowacyjne, organizacja, serwis),
  • Obowiązek zamawiającego odrzucenia oferty z rażąco niską ceną lub kosztem w stosunku do przedmiotu zamówienia,
  • obowiązek powiadomienia Prezesa UZP i UE o odrzuceniu oferty z rażąco niską ceną,
  • Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty,

VIII. Przesłanki unieważnienia postępowania

 IX. Okres stand still

 X. Termin przekazania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,

XI. Dokumentowanie postępowań – wyłączenia z obowiązku sporządzenia protokołu z postępowania.

 XII. Umowa w sprawie zamówienia publicznego:

  • Przesłanki zmiany treści umowy i obowiązki z tym związane,
  • Rozwiązanie umowy,
  • Stosowanie prawa opcji,

 XIII. Środki ochrony prawnej:

  • Poszerzony katalog przesłanek (omówienie, przykłady orzecznictwa KIO, wyroki SO),
  • Termin złożenia odwołania,
  • Uznanie w części roszczenia odwołującego.                                       

Uwaga : program szkolenia podlega ochronie prawnoautorskiej i nie może być wykorzystywany bez zgody firmy KONTRAKT Doradztwo – Konsultacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *